Sista föräldrautbildningen

Har precis kommit hem efter sista delen av föräldrautbildningen, så ni ska vi alltså vara kvalificerade att bli föräldrar jag och J. Skönt det! Båda tyckte faktiskt att detta var den mest givande omgången. Vi gick igenom första tiden med barnet, amning, signaler, bajs, mm. De efterforskningar vi gjort själva innan har mest handlat om graviditet och förlossning, så vi är glada att vi hann med att gå hela utbildningen. Det var faktiskt en blivande pappa som var där själv för att hans tjej låg hemma med förvärkar/förlossningsvärkar, dom var inte helt 100 än. Efter att utbildningen var slut rusade han iväg med luren tryckt mot örat, haha. Spännande!

Jag är sjukt trött idag trots att det känns som jag sovit hyfsat. Det är nog alla sömnstörda nätter som kommer efter. Ska nog lägga mig och slumra en stund framför tv´n och se om jag piggnar till.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så spännande och kul att killen gick dit själv, hade nog aldrig min gjort! :P

2011-09-06 @ 12:11:45
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Cissi

då är ni helt redo alltså! ;)



har varken läst eller hört av nån annan att man skulle svullna innan förlossningen, men hon var säker på sin sak.. ;) Vi klickade rätt bra faktiskt, hon var rätt krass och väldigt ärlig vilket avdramatiserade allt som hade med graviditet, bebis och förlossning att göra. ;)

2011-09-06 @ 12:45:15
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: carolina

ojoj vad arg jag hade blivit om P gick på föräldrautbildningen när jag låg hemma ;-)

vi hade våran så tidigt, jag var i vecka 24 typ, så jag hade hellre haft som du har :-)

2011-09-06 @ 13:16:12
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

hihi så kan det vara =). Skönt att ni hann avsluta kursen innan :) SÅ nu är det bara att sätta igång och föda då :P kramar

2011-09-06 @ 21:22:48
URL: http://www.myheavenlylife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0