Mammafika

Vilken trevlig fikastund vi fick med Emelie&Wilde och Carro&Love idag, tiden bara flög iväg. Tyvärr fick jag höra att Emelie slutat blogga. Hade helt missat det, har inte haft tid med datorn nu under flytten. Men det var kul att det var just hon som styrde upp alltihop, som inte ens bor här. Jag och Carro har pratat om att ses väldigt länge, så det var roligt att det äntligen blev av. Alltid lika givande att umgås när man har barn i samma ålder. Man blir ju lätt lite uppslukad av sitt eget som föräldraledig, skönt att ha andra att älta allt med :). Jag blev inspirerad flera gånger. Bland annat så har jag från och med ikväll ställt Eltons spjälsäng precis intill vår säng. Så inatt ska jag försöka att inte ta upp honom när han vaknar, utan bara klappa lite på honom. Tips från Emelie! Elton har börjat vakna runt 3 gånger per natt igen, måste bryta ovanan.

Ja, nog hade vi mycket att snacka om alltid. Helt plötsligt var klockan närmare 17, vilket är middagstid för mig och Elton. Rutinbundna som vi är blev det lite kaos på hemvägen. Båda hann bli jättehungriga, jag blev åksjuk och Elton började skrika. Det var den tiden som alla slutar jobbet också, så bussen var alldeles proppfull. Resten av dagen spenderades med att komma i fas. Imorgon blir det hemmapyssel och mys för hela slanten.

Kommentarer
Postat av: Carro

de va verkligen kul att ses :) du å elton får hänga med till öppna förskolan nån dag om ni vill, dom har speciellt babyöppet på måndag eftermiddagar :)

2012-04-11 @ 22:54:06
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Emelie-mamma till Wilde

Tack för igår, var verkligen jätte trevligt.

Tycker du får ta med dina grabbar till Göteborg på en weekend inom snart framtid.



Hur gick de under natten är jättenyfiken.

2012-04-12 @ 07:29:38
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Elin i Rom

Miri vaknar ocksà massor med gànger.. sen vill hon ligga med mej annars gàr de inte! Jàtte jobbigt...

Hoppas de lòser sej snart!

2012-04-12 @ 12:37:46
URL: http://minbebis.com/blogg/mammairom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0