Gratis middag

Näst intill i alla fall. För några veckor sedan lärde jag mig att tycka om blodpudding på nytt. Åt det när jag var liten, sen fick jag som många andra avsmak. Mest på grund av namnet, sen ser det ju inte överdrivet gott ut heller. Kom på bättre tankar och insåg att det är ett väldigt bra snabbmatsalternativ till Elton, och han älskar det verkligen. Av praktiska skäl blev det så att jag började äta det också, och nu tycker jag faktiskt att det är riktigt gott. För att inte tala om billigt.. En bit för 10-kronan räcker till 2 måltider för mig och Elton, med ordentligt med rårivna morötter som tillbehör. När jag tänker på det så känns det faktiskt riktigt snobbigt att rata blodpudding bara för att det råkar innehålla blod, i alla fall om man äter kött för övrigt.
 
Idag åt Elton så glatt att det knappt blev något över till mig. Jag hade stekt för lite och fick leta på lite kvarblivet palsternacksmos i kylen ;). Känner att det kurrar lite i magen nu faktiskt.. får nog plocka fram nödfilen.
 

Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

Håller med dig =) men det är även bra med lite extra järn för oss gravida :)
kram på dig

2012-12-05 @ 22:59:12
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Skönt att han gillar det är ju oneklingen praktiksk mat! Försökt några gånger med Emma - men hon har totalratat det..

2012-12-06 @ 10:40:30
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0