Länkar

Nu ska jag passa på att länka lite här. Min kusin Annika startade en blogg när hon blev mamma till lilla Tilde, och nu har hon lagt upp bilder på det fina dopet vi var på. In och kika vetja :).
 
 
Apropå dopet så blev det lite klädpanik för mig precis innan vi skulle till dopet. Som jag skrivit tidigare har jag ju ett allmänt problem när det gäller kläder just nu.. kan knappt ha mammabyxor eftersom dom korvar sig nertill och ger sammandragningar, och att ha mudden uppdragen är otänkbart av samma orsak. Har mest hasat runt i alldeles för stora adidasbyxor och pyjamas. Sönderklippta tights går bra tillfälligt.
 
För att återgå till ämnet så hade jag bestämt precis vad jag skulle ha på mig, en klänning som är det enda plagg jag känner mig fin i för tillfället. Problemet var att två timmar innan vi skulle iväg upptäckte jag att den var borta. Det visade sig att J hade råkat få med sig den tillbaka hem efter att han var upp och hälsade på den där helgen, så typiskt. Fick lite panik, ville ju inte behöva gå på dop i pyjamas. Som tur var dök brorsan upp och jag ventilerade mitt problem i farten. "Sarah har säkert något, ska höra med henne?", svarade han. "Du måste mena en annan Sarah än din superslanka flickvän?", undrade jag. Men det gjorde han inte. Sarah är ju visserligen gravid hon med, men på det mer sparsamma viset med en perfekt liten bulle under naveln och en övrigt smal kropp. Definitionen av snyggravid med andra ord ;). Det visade sig dock att hon hade några oversize-tunikor att undvara. TACK TACK TACK Sarah för att du räddade mig!
 
Elton var kanonstilig i skjorta och pullover..
 
När jag är ändå är inne på Sarah och Micke måste jag berätta vilken överraskning vi fick oss i fredags. Syster Madde skulle hem till vederbörande på kvällen, och jag bjöd in mig själv och Elton.. Man får göra så när det gäller familjen. Det visade sig att M skulle fria till S!! När vi kom hade det precis ägt rum, och M hade lagat till en smarrig 3-rätters bestående av svamp och mozzarellatoast till förrätt och quorngryta till varmrätt. Till efterrätt bjöds det på lyxiga praliner. Klart tjejen sa ja ;). Vi är så glada över att underbara Sarah blivit en del av vår familj ♥. Gå in på länken ovan så får ni se den tjusiga ringen.
 
Har ni sett ett sånt stiligt par? Hade dom varit och kollat inredningen innan dom valde kläder tro? Oklart vad dom spanar på ;)
 
Många (även jag), tycker att Elton är lik sin morbror.. Undrar om Micke och Sarahs bebis kommer likna mig? ;)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är inget du behöver tacka för, ser det som en självklarhet att ställa upp och kunna hjälpa mina svägerskor då jag kan, ni är ju en del av min familj :) <3

2012-12-05 @ 12:13:05
URL: http://schabelcase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0