Rapport från sjukstugan

Det har varit två tuffa dygn för lillfisen. Så fort tabletten går ur kroppen på honom tickar febern upp över 40 grader. Inatt ställde vi klockan för att kunna gå upp och fylla på, är lite skadad från förra gången han var sjuk och fick över 41. Mellan varven är han dock uppe och springer som vanligt, som barn gör. Sovtiderna håller han märkligt nog, för han skulle ju ALDRIG slockna i soffan eller så.. Inte Elton inte. Hur sliten han än är håller han sig till sin dagliga sovstund uppe på rummet. Sen jag slutade amma vid 8 mån har han aldrig somnat i famnen. Eller jo, det finns ett undantag...
 
Den där moster Madde, det är något magiskt med henne..
 
 
 
 
Med mig då? En aning ostabilt, men det hade kunnat vara värre. Var ju lite oroad för att må dåligt av tabletterna jag måste äta, trots att det är en lägre dos än sist. Men faktiskt så har det gått mycket bättre denna gång. Jag blir helt klart påverkad, känner mig allmänt dåsig och somnar utslagen i soffan varje kväll. Kinderna blir alldeles röda av någon anledning, det var ännu värre sist. Men det känns tack och lov inte som jag ska svimma (eller dö) så fort jag reser på mig. Det mest positiva är den inverkan det faktiskt har på sammandragningarna. Jag behöver inte tänka på att komma ihåg att ta tabletterna, kroppen talar om precis när det är dags. Utan dom har jag sammandragningar konstant. När jag tagit dom är det tyvärr fortfarande lite för mycket, men ändå under kontroll (tror jag).

Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

naw stackars liten, hoppas att han piggar på sig och mår bättre snart. Så ni får en mysig jul. Skönt att höra att det går bättre för dig med. Tror jag har börjat få lite lätta sammandragningar som inte alls gör ont eller så. Så tror de bara e sådan övning som de står att livmodern har :P

Kramar

Svar: Tack så mycket! Som du säger är det ju normalt med lite sammandragningar. Säger magkänslan att allt är ok är det förmodligen det :)
Vardagslycklig

2012-12-16 @ 20:53:36
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Moster Madde

Jag hoppas då för allt i världen att jag har samma inverkan på mina framtida barn! ;)

Lille Elton.. inte är det lätt att vara liten och vara mitt uppe i uppbyggnationen av immunförsvaret inte. Tur att han är en sådan hårding!

Hälsa lillbebb att han/hon får ta det lugnt där inne. De är så otåliga era små :)

2012-12-16 @ 23:04:01
Postat av: Annika Holmström

Lillfisen hoppas att han är piggare imorgon. Tänker på dig! Ska försöka ringa någon dag så får vi prata lite :) Kram på er!

2012-12-17 @ 00:13:26
URL: http://vadkommernu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0