Status och försenat lussefirande

Nu är Elton frisk vilket är så skönt. Mindre skönt är det att jag inte är det. Eller rättare sagt så är jag frisk, men mår dåligt av tabletterna. Det har varit lite svårt att skilja på vad som varit vad, men nu när alla riktiga influensasymptom blåst förbi märks det tydligare. Huvudvärken är värst, fy vad jobbigt det är mellan varven. Jag som aldrig har huvudvärk i vanliga fall. När tabletterna är på väg att gå ur kroppen mår jag bra, men då börjar sammandragningarna istället. Igår framåt eftermiddagen drog det igång med rejäla tryckkänslor nedåt, väldigt obehagligt faktiskt. Som tur var lättade det när jag tog tabletten.
 
J har varit hemma med oss den här veckan vilket har varit tur, det hade varit väldigt ohållbart annars. Inte bara för att vi varit sjuka, utan för att jag inte får bära E. Det känns hemskt om han ska behöva bli lidande för att jag inte kan ta hand om honom ordentligt. Att vi tex skulle ta oss ut på egen hand är helt otänkbart, känns som jag skulle föda innan vi ens fått på oss ytterkläderna. Rent allmänt har jag märkt att när det kommer till att ta hand om en ettåring, är det väldigt mycket mer bärande och böjande än vad man annars tänker på. Trots att han går själv nu. Men, jag har accepterat läget och allt känns faktiskt bra ändå. Om en vecka är det dags för återbesök på ks, tills dess ska vi nog få ihop allt.
 
Över till något roligare.. Några bilder från när bästa grabbarna bakade lussebullar. Riktigt mysigt var det, och väldigt lyckade bullar måste jag säga. Det får nog bli en årlig tradition tror jag ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0