Barnpassning

Vi kom fram som vi skulle igår. Elton skötte sig utmärkt hela vägen, vaken men glad. Vi har haft fullt upp med att umgås så jag har prioriterat bort datorn.

Jag behöver nog inte säga hur poppis Elton är här. Alltid är det någon som vill gosa med honom, mina armar och axlar får vila upp sig ordentligt. Madde (syrran) är ett geni när det kommer till barn. Det har hon varit sedan hon själv var ett. Jag kan sitta och prata med någon och plötsligt tänka "vänta nu, jag har ju en son..vart är han? varför låter han inte?". Då är han alltid med Madde. Jag kan trycka över honom i famnen på Madde och säga åt henne att roa honom en halvtimme medans jag gör.. ja, vad som helst. Hon lyckas alltid. Vet inte vad hon gör, men rätt är det. Tror det är för att hon går in i själva barnpassningen helhjärtat och inte får panik när ungar gnäller. Hon fattar att det är full aktivitet som gäller, att sitta på häcken med ungen i knät fungerar inte. I alla fall inte på min. Nu menar jag inte att dom andra är dåliga barnpassare.. det är bara det att Madde är i en klass för sig ;).

Kan inte komma på vem (eller vad?) Elton liknar på den här bilden.. det ser bekant ut på något sätt..

Systemkameran släpade jag med mig hit, den har inte kommit fram en enda gång. Imorgon..


Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Utnyttja alla pigga och starka bebis-passar människor ;-)

2012-02-07 @ 20:56:42
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Aaw sötekillen! :)

2012-02-07 @ 21:38:59
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skönt med många barnpassare! :) är nånting med mostrar som är extra kul tror jag! ;)

2012-02-09 @ 13:11:55
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0