Jag lyssnar på er..


Min inställning till ersättning har alltid varit att det säkerligen inte går någon nöd på barn som får det. Men det naturliga för mig är att ge Elton bröstmjölk så länge som möjligt. Av någon anledning har jag känt mig lite olustig dom få gånger vi testat ersättning, som att det inte är rätt.

Vi testade i alla fall att ge honom det igår kväll innan han skulle gå och lägga sig, i och med att flera rekommenderade det. Jag var intresserad av att se om det hade någon effekt, och skulle det ha det vore det grymt. Tyvärr var det nog inte riktigt rätt läge att testa igår. Elton var inte sig själv på hela dagen. Han var kinkig och eländig, något stämde inte riktigt. Han drack i alla fall med stort intresse till att börja med. Men jag tror inte han såg det som mat, mer som en annorlunda aktivitet. Det blev nog inte mer än en halv dl, sen tröttnade han och ville bli ammad.

När vi skulle lägga honom ville han inte alls ligga själv i spjälsängen. Vi försökte med exakt samma saker som hela förra veckan, men han blev jätteledsen och grät helt hjärtskärande. Det slutade med att både jag och J lade oss med honom i vår säng, då somnade han. Han vaknade två gånger innan vi gick och lade oss, sista gången kunde jag lägga honom i spjälsängen. Tror faktiskt han sov 3-4 timmar i sträck efter det, men sen vaknade han 5 gånger från 3 tiden till dess att vi gick upp vid 8. 1 gång i timmen med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Maria T - tvåbarnsmamma

Sv : De är verkligen jobbigt att de små inte tar nappen.. Wiggo har precis börjat nu, tog 4 månader!!!

Hoppas han själv inser snart att de är skönt att sova ;)

2012-02-20 @ 12:48:24
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Cissi

Lider med dig! Emma vägrade flaska, så min fasta övertygelse till barn 2 är att varva flaska och amma från början, för var inte lätt sen när vi skulle ha barnvakt eller börja med välling!

Men är det så att Elton är hungrig alla gånger han vaknar eller mer sugen? :)

2012-02-20 @ 13:04:06
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Vad tråkigt att det inte funkade för er. Men ge inte upp! Kanske funkar om du pumpar mjölk som J kan ge honom på flaska? Det var det som den andra tjejen jag tipsade om igår gjorde.



Kramar

2012-02-20 @ 13:20:31
URL: http://annhelen.blogg.se/
Postat av: Duktiga Tjejen

Jag vill också amma så länge som möjligt! Hoppas att det kommer funka för mig. Mina bröst är redan gigantiska, vet inte hur de inte ska spricka innan Mini föds alltså! Jag tror dock att man inte ska vara rädd för komplement om det behövs - vilket det ju ofta gör. Det måste ju bara bättre än inget helt enkelt!

2012-02-20 @ 14:19:53
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Emelie-Mamma till Wilde

Jag ger ju Wilde ersättning på dagarna men ammar på kväll och natt. Wilde vill alltid somna till bröstet så jag ger han ersättning ca 1 timme innan han skall lägga sig och ammar han till sömn, Kanske det är en variant att testa?

2012-02-20 @ 16:52:46
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja ge det några dagar :) 50ml var ju inte mkt så det gjorde nog ingen skillnad. Ca 2dl är ett helt mål typ. Annars kan du ju börja ge lite gröt också, finns från 4 mån. Vi har precis börjat introducera välling o nu tycker jag att hon sover bättre :) N var precis likadan o skulle amma väldigt ofta på ntten! (hon är snart 6 mån nu)

2012-02-20 @ 19:04:56
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag kan inte ge med flaska, vi försökte ersättning nån kväll men de fick Mattias ge för jag kände mig bara olustig .... jobbigt att de inte funkade å att elton vaknade så ofta :( eller så testar ni igen o kanske de funkar bättre nästa gång, men jag håller med om de där med flaska, tycker själv de e jättesvårt :s

2012-02-20 @ 23:40:38
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Så kände jag också med Signe..Hon fick faktiskt aldrig någon ersättning utan började med välling vid halvåret..När August föddes ändrade jag inställning. Jag pumpade nog i en månad ungefär men jag fick börja med "tillägg" (visst låter det bättre =)efter kanske 3 veckor när jag inte lyckades pumpa ikapp med August aptit. Som sagt tur att det finns! Kram

2012-02-21 @ 08:20:56
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: fia

ni kommer snart på vad som fungerar bra för er :) det är så olika det där, för mig kändes det inte rätt att amma offentligt, då var ersättningen perfekt! Vi köpte alltid den färdigblandade ersättningen, och hon ville bara ha den ovärmd, haha. så det var ju bara att hälla flaskan så var maten serverad :)

2012-02-21 @ 11:05:50
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Ja fifan o få rätt på allt med mat o sovande. Det e många ggr man slitit sig i håret.



Det e som ozzy, han tokvägrade välling. Ersättning börja vi med när han var 1,5 månad o det gick ner. Kanske E inte tycker om smaken?



Med sovandet är det bara att härda ut, vara envisare än barnet. Många ggr skriker dom ju för att dom inte får som dom vill men det låter värre i våra öron :S

2012-02-21 @ 14:10:01
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0