Slapparmorgon


Trött mamma idag

Igår hade vi ännu en lyckad nattning, E somnade i sin egen säng utan några större problem. När vi lade ner honom först var han lite missnöjd, och vi fick gå in några gånger och säga godnatt. Tillslut blev han ledsen, så då gick jag dit och sjöng en sång. Han verkar gilla när någon sitter bredvid, och det har vi inga problem med. Så länge han ligger där och är nöjd kan jag sitta bredvid hur länge som helst. Nu handlade det bara om 10 min, sen somnade han. Vi ser på honom att han faktiskt VILL sova, det handlar inte om att det bara "råkar" bli så. Det känns skönt!

Han "sov" mellan 20.30-07 och vaknade 4 gånger under den tiden. Jag tog upp och ammade honom alla gångerna utom sista, då låg han i vår säng. Att gå upp två gånger per natt skulle kännas ok, fler blir för mycket. Det blir ju bara ett par timmar sammanhängande sömn åt gången, när han ligger hos oss går jag på autopilot och märker knappt av att han vaknar. Får försöka balansera det hela tills han börjar sova längre stunder i sträck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0