Bildregn från sommaren

"Du... jag är så sjukt trött på dom där soldyrkarna nu", sa J för några veckor sedan. Jag fattade först inte att han syftade på det sista blogginlägget. Jag har inte tänkt på att det fortfarande finns folk som troget går in här och kikar, jag har helt lagt bloggen åt sidan för egen del. Har rent av tänkt att "soldyrkarna" varit ett ganska trivsamt inlägg.. man får illusionen av av att det varit en riktig somrig sommar.
 
Hur som helst så lever vi och mår bra, hur bra som helst rent av. Jag har även kommit på att jag glömmer det mesta utan bloggen. Jag vill inte det, jag vill minnas allt från den här underbara tiden. Så.. här kommer ett bildregn från sommaren så här långt.
 
Vi har varit i Mora, flera vändor faktiskt. Första gången åkte vi upp för att fira en viss student..
 
Närmare bestämt Jörgens lillebror Fredrik. Det var första gången både jag, J och Elton var på en studentskiva ;)
 
Sen bar det av hemåt där vi passade på att träffa vårt härliga mamma-bebisgäng!
 
Sen blev det dags att fira midsommar som vi valde att fira hemma vid. Vi letade upp en fin plats vid mälaren och hade picknick. Elton fick smaka sin första jordgubbe, en hit. En riktigt underbar dag. Kan även passa på att tipsa om jordgubbar doppade i fluff (smält marshmallows på burk), något jag fått lära mig av J.
 
Vår vackra lilla skatt blev 9 månader gammal. Det hände massor mellan 8-9-månader. Bara några dagar efter 8 månadersdagen började han både klappa händerna och vinka, sen började han åla tätt därefter. Det har verkligen varit en riktig spurt på det fysiska planet, han glömde nästan bort dom ord han lärt sig. Det har börjat komma igen nu dock. Mer om det i 10-månadersinlägget imorgon :)
 
Vi fick släktbesök av min faster med familj. Elton fick massor av uppmärksamhet från mina söta kusiner och tyckte det var toppen att ha så många som ville busa med honom!
 
Sen var det dags för en ännu en tripp upp till Mora. Vi gjorde en utflykt till helvetesfallet och storstupet i Orsa. Elton fick sitta i bärselen och tyckte det var livet. Vi anar (befarar) att han kommer växa upp till en äventyrslysten våghals, vagnen är för mesar ;). Det får bli fler utflykter med bärselen!
 
Vi har försökt vara ute en del, här vid Lövstabadet i närheten av oss. Det finns en gunga där som Elton älskar.
 
Dagsfärsk bild på Elton och hans nya kärlek, gåstolen. Han fick ärva den av min tremänning och älskar den verkligen högt. Jag och J också för den delen. Hade vi vetat det hade vi skaffat en redan när han var 6 månader.
 
Det var sommaren så långt. J har precis påbörjat sin andra semestervecka av 4 och vi njuter av all familjetid. Förutom flera Moratrippar har vi haft massor med besök från släkten, riktigt mysigt har det varit. Sista veckan har vi pysslat på en del hemma. Bland annat målat skänken bakom Elton på sista bilden, ett loppisfynd från Mora. Väggarna i köket har också fått en ny kulör. Vi tar var dag som den kommer och bara har det gött!

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma Och gravid med smurfen

Kul att du är tillbaka! Vad stor Elton blivit! Du har varit saknad!

2012-07-31 @ 19:04:45
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Härligt att ha dej tillbaka :D

2012-07-31 @ 22:21:16
URL: http://oliverspock.blogg.se
Postat av: Caroline~mamma till William

Kul att du hittat tillbaka till bloggen :)

2012-08-01 @ 11:39:59
URL: http://carrowlajn.blogg.se
Postat av: jennifer - mamma till e <3

åh va fina bilder!
JÖSSES va lillen blivit stor! Det var föör länge sen jag kollade in här. Så söt kille!

2012-08-02 @ 20:25:54
URL: http://jennifermedj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0