Det råkade bli en bloggpaus

Jag har inte haft tid. Eller nu ljög jag lite.. på förmiddagen hade jag bara ingen lust, sen fick vi finbesök. Min kusin Annika är i stan och kom förbi. Hon hade tänkt komma redan igår egentligen, men hon kände sig lite hängig och stannade inne och vilade istället. Rätt beslut, hon har nämligen en liten bebbe i magen och måste ta hand om sig ordentligt. Det är så kul att Elton ska få en liten halvkusin, vi säger "halvkusin" eftersom jag och Ankis känner oss som mer än kusiner själva. Vi är uppväxta på samma gata med bara ett hus emellan och har träffats nästan varje dag, både älskat varandra och bråkat som syskon :). Att våra barn skulle bli tremänningar känns alldeles för avlägset. Det var kul att ses och prata. När jag är i Mora har vi alltid så fullt upp att man aldrig hinner träffa någon ordentligt känns det som. Nackdelen med att bo långt från släkten.

Fina Ankis.. Tänk att du snart också har en liten skrutt Du kommer bli en toppenmamma!
Ankis lärde mig laga världes godaste skink och broccolipaj med fuskdeg. Jag har faktiskt aldrig lagat en hederlig matpaj med oststanning. Det har bara blivit några tacopajer där jag klickat på lite creme fraische och ost över färsen. Detta kommer bli en stående favorit i receptbanken. Ska nog till och med försöka få J att testa, han avskyr broccoli.. men den här pajen kan man nog inte tycka illa om.
Fuskdegen gjordes genom att smälta smöret i en kastrull, sen bara
röra i övriga ingredienser och sedan röra ut i formen. Fyllningen var
lika enkel den, lättkokt grovhackad broccoli och hackad, rökt skinka
läggs i pajskalet som fått vara inne i ugnen några minuter, sen på
med en blandning av några ägg, några dl mjölk ett par nävar ost och
en skvätt grädde om man vill det. Pressa i en vitlöksklyfta och krydda
enligt egen smak. Jag nöjde mig med salt och peppar.
40 min på 225.

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh den ser väldans god ut! Kram

2012-03-20 @ 21:14:31
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0