Förändring

Jag har försökt påbörja ett inlägg hela eftermiddagen, nu får vi se om jag lyckas. Elton hamnade i ofas med sina sovstunder av någon anledning. Han sov en liten stund i vagnen under förmiddagen när vi var ute och köpte färg. Sen när vi kom hem somnade han igen, och sov flera timmar. Det gjorde att han inte ville sova sin eftermiddagsvila. Från kl 16 har han varit jättegnissig, men sova har inte varit aktuellt. Tillslut var det lika bra att hålla honom vaken tills han kunde somna för natten. Nu slocknade han precis under kvällsamningen.

Sjukt hur bortskämd man kan bli på bara ett par veckor. Så här har ju varje dag mer eller mindre sett ut sedan han föddes, men nu bara för att han varit så "enkel" senaste tiden blev jag helt handfallen och fick ingenting gjort på hela eftermiddagen. Inte ens någon middagsmat fick jag till, istället tryckte jag några mackor och en grape över diskbänken medan Elton satt och pep i babysittern. Hade bara ätit fil till lunch också. Ännu ett bevis på att mycket förändrats den senaste tiden.. Nu när jag ammar mindre behöver jag inte heller äta lika ofta. För 2 veckor sedan hade jag dött av att inte äta någon riktig mat på en hel dag. Skönt på ett sätt, nu gäller det bara att inte bli för bekväm. Har i alla fall några ägg på kokning nu, så det blir äggmackor till kvällsmat!

Ännu en skillnad mot förut.. trots att E var övertrött var det absolut inte bara sura miner. Nejdå, så länge det hände något nytt var 3:e minut var han hur glad som helst ;).


Kommentarer
Postat av: Emelie-Mamma till Wilde

gud va söt han är..

2012-03-28 @ 20:43:51
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Inte lätt! Hoppas han kommer i fas snart igen...

2012-03-28 @ 20:44:43
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Jane

Blickar in lite snabbt bara. Hoppas allt är bra med er, vilken himla sötnos han är lilla Elton :)

2012-03-30 @ 12:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0