Ingen mer mjölkstockning

Nu tror jag att jag vet varför E var så missnöjd hela dagen igår. Han var nog hungrig :(. Jag ammade dubbelt upp mot tidigare dagar, men nästan bara från det ena bröstet för att avhjälpa stockningen. Även om det är tilltäppt på något ställe kommer det från dom andra gångarna, tänkte jag. Sen på kvällen när han lagt sig var det ju värre en värst, så jag började försöka pumpa. Det kom knappt en endaste droppe.. måste haft stockning överallt. Med tanke på hur bröstet kändes borde jag kunnat gissa det. Fick verkligen panik när jag märkte det, så sjukt obehaglig känsla. Satt med vetevärmaren hela kvällen och försökte pumpa utan resultat. Tillslut gjorde det ont bara jag snuddade vid bröstet. Var nära på att väcka E för att testa om det skulle gå bättre med amning, men jag kunde inte förmå mig.

Ville inte gå och lägga mig heller. Oroade mig för mycket för hur det skulle kännas om jag vaknade upp några timmar senare. Tillslut lade jag mig ändå, med vetevärmaren. E vaknade vid 00.30.. "JAAAA", tänkte jag innan jag ens öppnat ögonen. Till min lycka släppte det där och då, och nu är det bara lite ömt. Kan inte beskriva hur glad jag är att jag trots allt kom så lindrigt undan, med tanke på hur illa det var igår kväll.

Detta var den sista mjölkstockningen, så är det bara. Jag hade velat delamma minst tills han fyller 1 år, men det blir nog så att jag får fasa ut helt tidigare än så.

Lite ont i hjärtat gör det.. men jag kan inte komma på någon annan lösning.


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh vad skömt att det släppt nu! Hoppas inte det kommer tillbaka mer! Kram

2012-03-27 @ 11:38:42
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Ah plommonpuré skall införskaffas till detta hem med. Nu har jag gett han lite extra vatten att dricka så magen är lite bättre, men oj som han tar i ibland. Ser både komiskt och jobbigt ut!



Jag ammar Gustav i snitt var tredje timma. Men är vi iväg så blir det mer sällan, han anpassar sig lite. Det är när vi är hemma som det blir oftare. Känns ganska lagom, mina bröst har ju vant sig vid det nu.

Härligt att Elton tar mat så du kan dra ner på amningen. Mjölkstockningar är INTE kul. Här går maten väldigt trögt. Testar de flesta smaker nu, hoppas på att hitta något annat än frukt som faller i smaken. Dock tycker jag amningen är både bra och smidig så känner ingen panik.. än :)

2012-03-27 @ 12:06:44
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: fia

ja det låter nog som det.

Jag kan inte tänka mig amma min dotter nu, hon är ju ett om ungefär 1 månad, lite mer. Tutten skulle ju syyyyyynas hela tiden, hon kollar ju runt, flyger runt, ja, jag förstår inte hur man ens skulla kunna lyckas amma en 9-12 månaders bebis! :p

2012-03-27 @ 13:19:23
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Jennica - mamma till Melwin

var glad att du har fått amma länge ändå :) för oss funkade det inte längre än en månad ungefär..:/

2012-03-27 @ 23:17:02
URL: http://mammajennica.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode och min vardag

Mjölkstockning är så jobbigt. Skönt att det släppte!

2012-03-28 @ 09:24:45
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0