Mat och melodifestivalen

Jag är nog inte så sjuk ändå, mår bättre nu. Jag behövde nog bara en riktig ätardag för att ladda upp batterierna. Det verkar hänga ihop med sömn, till viss del i alla fall. Nu har jag sovit jättedåligt flera nätter på raken, då är det som att jag förbränner maten innan den ens landat i magen. Det är inte riktigt klokt, jag äter som en skogshuggare och känner mig ändå utsvulten. Har i stort sett inte orkat med något annat än att just äta på hela dagen.

Två timmar efter frukosten imorse tryckte jag i mig en gigantisk portion pasta med chorizo i gräddsås, trots det kände jag mig så hungrig att händerna darrade när jag ätit klart. Hamnade framför kylen där jag slevade i mig ugnsrostad sötpotatis från igår. Fil med havgregryn och sirap har jag hunnit med också, samt chips och läsk med J (hans lunch). Vi bestämde att vi skulle natta Elton innan middagen, så det blev lite sent. Jag var såå hungrig när det väl var klart.. J däremot kände sig proppmätt redan innan vi började. Nu sitter jag och smaskar i mig fruktnappar till Melodifestivalen.


Slappy Joe's till middag. Så sjukt gott. Jag tryckte två stycken, plus det J lämnade kvar på tallriken.




Fruktnappar är en av mina favoritgodis-sorter, så länge dom är färska. På Ica Maxi finns det big packs som av någon anledning alltid är det, medan småpåsarna alltid är stenhårda. Har ingen aning om varför. Hade faktiskt med mig en sån stor påse i förlossningsväskan. Sen när vi kom hem från BB hade mamma och svärmor köpt en till som väntade på mig här hemma ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Har läst att om man sover lite så kompenserar kroppen med att äta. Vet inte om det stämmer men jag kan ha samma känsla som dig när jag sovit några timmar för lite. :-) Har dock inte förlorat ngr kilo på det.. :-P

2012-03-10 @ 22:33:36
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Den där "burgaren" ser spännande ut :) Vad är det i? Ja ibland har man såna frossätardagar.. medans andra dagar så äter man inte alls mkt.

Hoppas ni gaft en mysig kväll!

2012-03-10 @ 22:48:35
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0