Sen sist

Det blev lite av en datorfri dag igår. Tog den i knät ett par gånger, men varje gång dök det upp något jag hellre ville göra. Lite som det bör vara när man har en ledig helg tillsammans med sin familj :). Vi var bland annat på 3 olika loppisar där vi hittade lite smått och gott. Det är faktiskt bara nu på senaste vi blivit loppismänniskor, det mesta vi har hemma är från Ikea. Det krävs lite engagemang för att fynda begagnat, men det blir ju så mycket charmigare.





Elton var en liten gladis hela dagen, jag vet inte hur många gånger vi tittade på varandra och förundrades över vilken underbar unge vi har fått. Ju mer riktig mat han får äta desto gladare och nöjdare blir han. Han har till och med börjat älska gröt, äter en hel portion nu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Resten av dagen handlade om mat.. Jag gjorde ett gigantiskt lass vegetarisk lasagne. Det ska bli så skönt när vi flyttar och får en stor frys. Då ska jag alltid göra storkok. Älskar att ha flera matalternativ i frysen till dagar då vi inte har tid eller lust att stå i köket. Äter hellre det än snabbmat! Sen är det bra att J får matlåda till jobbet också.

Idag då.. fick veta att det tydligen är min dag idag, enligt J i alla fall ;). Fick sovmorgon imorse, lyx. J och E ska snart iväg och handla. Jag ska få vara hemma själv, har inte heller inträffat på ett halvår. Sen ska J bjuda på Pad Thai till middag. Ingen gör Pad Thai som J, i alla fall inte i Sverige :).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0