Fas?

Elton är inte den typen av barn som sitter lugnt själv och leker, det behöver han inte vara heller. Han behöver en perfekt balans mellan fasta rutiner och väldigt mycket stimulans, då fungerar det bra. Ibland är det svårt att få ihop allt, men oftast så lyckas vi. Nu verkar han dock vara inne i en riktigt, riktigt jobbig period. Jag vet inte om det beror på att han inte är tillbaka i matchen riktigt efter att han var sjuk, han tappade matlusten och har fortfarande inte riktigt fått tillbaka den helt tror jag. Sista veckan har det varit extremt mycket skrik, ingenting vi gör duger. Han kan vara glad och busa i 10 min, sen följer två timmars konstant missnöje. Då spelar det ingen roll om vi är inne eller ute.. Han vill varken sitta i knä eller leka, oavsett om vi är med hela tiden och försöker hitta på nya, roliga saker. Han gnäller och vill upp i famnen, men när vi tar upp honom ålar han sig bara och gråter. Undantaget är om vi bär runt på honom och tittar på olika saker, något min kropp inte klarar av just nu. Det hela är otroligt energikrävande, inte minst för Elton själv tror jag.
 
Det känns som att något inte är riktigt som det ska och stör honom. Tänder funderar vi på, det var länge sedan han fick några nu. Jag hoppas att det vänder snart.. Idag har han både sovit och ätit bra, så jag hoppas på en bra eftermiddag. Det är lustigt hur snabbt känslorna svänger när det är såhär, ena sekunden vill vi slita vårt hår.. sen kommer dom där härliga 10 minutrarna med en munter E, då får vi energi och orkar fortsätta :)
 
E på bussen idag. Tanken var att vi skulle promenera till vårt lokala centrum och få lite frisk luft, men tyckte inte E. Han fick ett utbrott redan på uppfarten, så efter några minuter vände jag och gick till bussen istället. Det tar bara 5 min att åka dit, vilket är en perfekt tur för att inte E ska hinna tröttna. Sen gick det faktiskt att gå hem! Lite gnäll var det, men helt uthärdligt ;).
 

Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde och bebis i magen.

Jag tror det är en ett Års fas för Wilde är precis likadan.
Skriker och gråter som aldrig förr för absolut ingenting. Inget duger

2012-10-09 @ 14:31:30
URL: http://Ebrathen.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Jobbigt med alla faser.. Eller egentligen att de inte bara kan säga vad som är felet... Hoppas det vänder snart

2012-10-09 @ 15:53:46
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: åsa f

Farmors lilla ögonsten, blir nog bra med lite Dalaluft.Kram på er.

2012-10-09 @ 20:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0