Från morgon till kväll

Det har varit en kul och fartfylld dag för mig och E, vi har knappt varit hemma alls. Han har varit helt otrolig, inte ens någon liten antydan till gnäll på hela dagen. Trots att han bara sov i drygt 20 min.
 
Tidigt i förmiddags drog vi iväg för att hälsa på våra vänner Carro och Klara som flyttat till en ny lägenhet. Det blev med andra ord ännu mer kompisbus för Eltons del, vilket han uppskattade mycket. Idag var det både lilla Klara och familjens katt som fick kramas med E. Tillslut blev Carro tvungen att stänga in den snälla stackars missen i sovrummet, E ville inte låta den vara ifred. Vi försöker att lära honom att inte gå fram till djur alls, utan låta dom komma till honom. Men det är svårt att passa hela tiden, och ettåringar är ju inte dom mest lydiga om man säger så ;).
 
Dagen bjöd även på en annan riktigt kul detalj. Igår när jag och Carro pratade om hur vi skulle ta oss dit, kom jag fram till att dom flyttat till samma område som min vän Samira. Jag var ju och hälsade på dom och deras nyfödda lilla dotter förra helgen. Hur som helst så visade det sig att dom inte bara bodde i samma område, utan i samma hus och samma trappuppgång. I en Stockholmsförort med 100.000 invånare.. hur sjukt är inte det? Hur kul som helst! Jag messade S, så hon och lilla Ellie kom förbi och sade hej :)
 
Elton och Klara!
 

Dagen blev så trevlig, och på hemvägen var E otroligt nog fortfarande på topp. Jag kände mig också väldigt pigg och uppåt, så jag tog en chansning och åkte ut till J´s jobb istället för att dra hem direkt. Det var någon timme kvar tills han skulle sluta, vilket även var E´s middagstid. Det fick bära eller brista, man måste ju leva lite ibland ;). Det visade sig vara helt rätt beslut. E blev överlycklig av att träffa pappa och levde rövare under hela tiden vi var där. Vi lät honom härja fritt på golvet, så han var lagom skitig när det blev dags att åka hem. Men det var det värt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0