Om det lilla syskonet

Ja, det är faktiskt så att vi ska bli tvåbarnsföräldrar. Känns lika ofattbart som underbart :). Det var en solig morgon i juni som jag fick för mig att gå upp tidigt och ta ett test, och visst blev det plus. Förvånad men glad smög jag upp och kläckte nyheten för J, som fortfarande låg och sov. Han trodde nog jag pratade i nattmössan först ;). Vi visste att vi ville ha ett till barn relativt tätt, men var nog inte riktigt beredda på att det skulle bli så pass nära inpå. Oavsett så är det helt fantastiskt, vi känner oss så lyckligt lottade!
 
Första gången vi fick se vår lilla skatt var redan i v 8, vi fick göra ett tidigt ultraljud för att fastställa graviditetslängden. Då var det bara en liten prick med pickande hjärta. Helt sjukt hur mycket som kan hända på 11 veckor, idag var det ju en "riktig" bebis. Allt såg helt perfekt ut, hade moderkakan i framvägg vilket kan vara anledningen till att jag upplevt bebisen som väldigt lugn. Med Elton i magen kändes det som en enda lång fotbollsturnering ;). Beräknat förlossningsdatum blev 2013-03-03, lite kul, även om det med stor sannorlikhet inte blir då.
 
För övrigt så mår jag bra. Hade problem med illamående första 14 veckorna, men det är helt borta nu. Än så länge har jag inte fått problem med sammandragningar, tänker inte få det heller. Tror att dom där "fotbollsturneringarna" var en ganska stor orsak till det problemet sist. Annars tycker jag mest att tiden gått så otroligt snabbt denna graviditet, känns som det var igår vi fick veta. Nu är det helt klart dags att på allvar börja planera inför vad som komma skall. Både mentalt, praktiskt och inför den kommande förlossningen!
 
Mer om detta blir det kan jag nog lova :). Det var faktiskt en av anledningarna till att jag tog upp bloggandet igen, älskar att kunna gå tillbaka och läsa.
 
Efter ultraljudet firade vi med en lunch tillsammans innan J åkte tillbaka till jobbet. Fråga mig inte vad dom pysslar med på bilden ;)

Kommentarer
Postat av: Tove - i väntan på lillebror/lillasyster!

Underbart!

Men ellerhur, kul att få va gravida samtidigt, igen! :) Vi har bf 29/3, men jag hoppas på att få 1a april, skulle va ballt. Vi har iofs inte vart på Rul ännu så bf kommer säkert flyttas:)Inte konstigt om du tappar bort mig, har ju en tendens att byta blogg titt som tätt!
Visst har han blivit stor?! Det har Elton med, herregud och snart ska de bli storebrorsor, blir tårögd när jag tänker på det hihi. :)

2012-10-08 @ 21:42:46
URL: http://Toves.blo.gg
Postat av: Fialotten

Men stort grattis!! :)

2012-10-08 @ 22:38:58
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Fia

Men va roligt, stort grattis!

2012-10-09 @ 07:12:01
URL: http://sandstedt.blogg.se
Postat av: Emelie- Love's mamma

Jättestort grattis, så himla roligt och spännande :)

2012-10-09 @ 09:25:00
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Men va kul för er, stort grattis! :)

2012-10-09 @ 09:50:47
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Morbror

Sjukt kul att Elton ska få ett syskon, han kommer bli världens bästa storebror:)

Svar: Det tror jag med. Han kommer nog tycka om att det blir mer liv här i huset :)
Vardagslycklig

2012-10-09 @ 10:55:50
URL: http://schabelcase.blogg.se
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Ska bli spännande att följa er :) Har du nån aning om hur du vill göra med förlossningen? Med tanke på förra tänker jag :)

Svar: Vad kul att du vill det :)Jadu, det är verkligen en pågående process det där. I den bästa av världar skulle jag gärna föda vaginalt igen, men vågar man ta den risken? Ska på läkarkontroll i slutet av månaden och få en bedömning. Men just nu lutar det åt snitt.
Vardagslycklig

2012-10-09 @ 14:48:47
URL: http://Mariaangelicasofia.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Å vad roligt!

2012-10-09 @ 14:55:21
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Louise

Bara en nyfiken fråga, hur blir det med en förlossning "så tätt" när du fick ganska mkt bristningar vid första, blir det kejsarsnitt eller säger läkarna att d inte ska spela någon roll att det "håller lika bra" ändå så att säga? :) tänkte om de sagt något om det på mvc
Kul för lille E att bli storebror!

Svar: Jag har faktiskt ingen aning om huruvida det är en nackdel med två förlossningar tätt inpå varandra efter den typen av skada. Det jag fått veta såhär långt är att man alltid har rätt till snitt efter sfinkterruptur, så det är upp till mig. Ska på en läkarkontroll i slutet av månaden, efter det bestämmer jag mig. Kommer att gå in närmare på hur jag tänker i den frågan här i bloggen!
Vardagslycklig

2012-10-09 @ 18:59:10
Postat av: Sara

Grattis va roligt :) jag fick min Ellen någon dag innan du fick Elton, och jag är också gravid igen bf 28:e januari! Så kul att läsa om barn i samma ålder, fast jag inte själv bloggar :)

Svar: Men vad kul!! grattis till dig med :). Ja, visst är det kul att läsa om andra i samma situation. Hoppas att du fortsätter finnas med på något hörn här så vi kan dela erfarenheter med varandra under resans gång :)
Vardagslycklig

2012-10-09 @ 20:15:44
Postat av: Emelie

Grattis!
Hoppas du får fortsätta må bra!

2012-10-09 @ 20:56:51
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: hanna - mamma till milton

Grattis till ny bebis :)

2012-10-11 @ 00:54:54
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0