En tur till stan och asiatiskt x 2

Det blev en tur in till stan, fast inte hela familjen som det var tänkt. Vi bestämde att det var bättre om jag åkte in själv, lite egentid för mig och mystid för grabbarna. Insåg att jag faktiskt inte gått på stan själv sedan E föddes, så det var faktiskt på tiden. Det blev en storhandling på Asian Market, lika bra att fylla upp lagret. Sen gick jag faktiskt till Kungshallen och åt lunch. Helt själv satt jag där och njöt länge av tre små rätter, varje litet riskorn gick ned ;). Gjorde mig ingen brådska hem utan strosade runt lite i affärer. Riktigt skönt var det måste jag säga, njöt verkligen av mitt eget sällskap.
 
 

Väl hemma hittade jag killarna på övervåningen. J höll på för fullt med att rensa ur den s.k "lagerlokalen", det överblivna rummet där alla flyttkartonger med krimskrams fått bo sedan vi flyttade in. Nu är det förhållandevis riktigt ordningsamt där uppe måste jag säga. Han hade även satt upp trappgrinden på övervåningen, så E röjde glatt runt mellan rummen under tiden.
 
Sen var det dags för middag. Jag matade E medan J lagade en väldigt trivsam och lite lättare nudelrätt med kimchi (koreanska inlagda grönsaker), passade mig utmärkt efter braklunchen i stan.
 
 
Nu har E precis lagt sig och jag och J ska se en film. Närmare bestämt Green hornet, en film vi sett halvt om halvt flera gånger. Den har gått på filmkanalerna ett tag men vi lyckas alltid börja i mitten. Och igår när vi skulle se den somnade J i soffan, 20.00 :P. Annars är det jag som är soffsovaren i familjen. Nu hoppas vi att det äntligen blir av. Tror faktiskt det finns lite chips som väntar också  :D
Om någon undrar hur vi kan gotta oss så mycket utan att vara gravt överviktiga så kan jag säga att det är väldigt sällan vi äter så mycket snask som vi gjort den här helgen. Tyvärr är vi inga mirakelmänniskor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0