Jag och Elton ♥ mat

Elton har ärvt både min aptit och mina blodsocker svängningar, den saken är klar. Går det för långt tid mellan målen är vi inte att leka med någon av oss, lyckligtvis händer det inte så ofta :). Mat har aldrig varit något problem med E, han har ätit allt vi erbjudit redan från start. Dock har han helt klart blivit mer kräsen sista tiden. Tror han börjar minnas vad han fått tidigare och reflekterar över vad som är godast. Står fruktskålen på bordet vill han inte ens smaka på maten.
 
Frukt, välling och smörgåsar är väl dom saker han aldrig skulle tacka nej till. Men han har några favoriträtter.. Igår fick han (till sin faders förskräckelse) äta fiskbullar med potatismos och broccoli, jösses vad han åt. Det blev till att värma på lite extra.
 
Dagens lunch var en riktig hit för oss båda. Jag fick morotslasagne, E fick samma fast i pastasås-form med makaroner. Jag tog av sås till honom innan jag kryddade på efter egen smak.
 
Klättra är det roligaste som finns just nu.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Morbror

Helt klart Häll i han:)

2012-09-16 @ 15:11:24
URL: http://Schabelcase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0