När Elton sätter mig i skamvrån

Badrummet och tvättstugan är Eltons favoritrum i huset. Där finns det massor av spännande saker att peta på. Av den anledningen ser vi till att dörrarna dit hålls stängda. Imorse stod jag inne på toaletten och borstade tänderna med dörren på glänt, Elton befann sig i vardagsrummet. Plötsligt ser jag ett lyckligt litet flin i dörröppningen.. Bra, tänkte jag.. Då passar jag på att borsta hans också. Tandborstning är en aktivitet E inte uppskattar för fem öre, han kniper ihop den lilla munnen och ålar runt som en säl.

Jag tog fram hans tandborste och visade den samtidigt som jag så glatt som möjligt sa "tittaaa vad mamma har". Eltons flin försvann lika snabbt som det kom, han backade ut från badrummet i rasande fart och stängde dörren. När jag försökte öppna höll han för.. Det var tydligt att han inte skulle släppa ut mig i första taget, inte efter min galna ide. Tillslut lyckades jag försiktigt knuffa bort honom så pass mycket att jag tog mig ut. Det blev en tuff match, men efter att ha distraherat honom med mobilen lyckades jag dra runt några varv i munnen på honom. Nu är vi sams igen.


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Haha! Känner igen det där! Senast igår blev jag inlåst efter att ha föreslagit något så tråkigt och onödigt som att byta blöja och ta på pyjamas... ;)

2012-09-20 @ 10:29:24
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Micke

Hahaha. Elton är en envis grabb:)

2012-09-20 @ 10:31:40
URL: http://schabelcase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0