Smidig köttfärspanna

Det blev en tur till centrum för oss efter att Carro och Clara åkt. När vi kom hem var kl nästan 17.00, vilket är tiden då E äter middag. Slet upp tvåkilospaketet med blandfärs vi fyndade på Ica, sen slängde jag ihop en köttfärspanna på två röda. Kalasgott var det tyckte vi. Kryddade Elton vänligt, så min tallrik pimpades med en klick sambal. J jobbar kväll och fick inte chansen att smaka denna gång.

Receptet:

Stekte en halv, hackad gul lök tillsammans med ca 400g blandfärs. Hade sedan frysta sommargrönsaker (morot, blomkål, haricoverts och ärtor) och stekte med några min. Smulade i en halv buljongtärning och någon dl vatten. Kokade allt några min och hällde därefter på en kvarbliven gräddskvätt, sen fyllde jag upp med mjölk tills jag tyckte det var lagom mycket sås. Pepprade lite och redde av med maizena.
Grönsakerna är lite stora så jag drog ett par varv med stavmixern för E's skull. Sen åt vi med makaroner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0