Mjölkstockning

Igår slog det till under eftermiddagen, som en blixt från klar himmel. Hade glömt hur otroligt jävligt det kan vara. Förkylningen vi haft nu i veckan framstår som rena picknicken. Mellan 4-5 inatt satt jag med feberfrossa i duschen och försökte pumpa ur, kom knappt en droppe. Jag har haft väldigt stora förhoppningar på mina spc-flakes som ska förebygga mjölkstockning, så det var en besvikelse. Förhoppningsvis beror det på att jag åt en lägre dos i helgen för att det höll på att ta slut. Lyckades glömma att beställa i tid, så dom nya flingorna kom först i måndags. Hoppas hoppas. Det var exakt vid den här tiden första stockningen kom när jag ammade Elton, sen fortsatte det bara. Jag vill verkligen inte behöva ge upp amningen, speciellt inte med tanke på att Debbie verkar må så himla bra. Detta var förhoppningsvis första och sista gången, än ger jag inte upp!

Elton hade feber idag igen under förmiddagen, stackarn. Nu under kvällen har han mått bättre, och så även jag. Nu är det bara den dumma förkylningen som ska ge med sig. Hur som helst har det varit skönt, och framför allt trevligt att ha Madde här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0