32 veckor

32 fulla veckor idag, helt ofattbart att vi snart blir 4:a i familjen. Jag är så tacksam över att medicinen fungerar så jag slipper sammandragningarna. Att kunna njuta av den här graviditeten var verkligen en dröm jag hade, och nu känns det verkligen som jag faktiskt kan göra det. Jag vill att sista veckorna ska vara präglade av harmoni, och det känns som förutsättningarna för det är goda. Jag mår bra, och Elton är verkligen ett litet sprudlande lyckoknippe. Igår var Kim här på middag och Elton spelade verkligen pajas hela kvällen. Under tiden vi åt satt han och fake-nös.. "AAATJOO", sa han med en rejäl huvudknyck.. sen asgarvade han åt sig själv ;)
 
Det fina gravidsmycket fick jag i julklapp av min bror och svägerska. Det började med att Sarah fick ett av sin syster i början av sin graviditet, och jag har tjatat om att jag vill ha ett sedan jag först såg det. Det är en liten bjällra i bollen som sägs stimulera barnets hörsel. Ljudet är svagt och magiskt..  lite som när tomten kommer med släden ;)
Skönhet är långt ifrån det viktigaste här i livet.. men nog är han bra vacker vår son!
 
Måste dock tillägga att jag, trots att jag mår bra, börjar känna mig ordentligt gravid nu. Igår var jag så full av energi att jag började städa lite i huset. Elton var så nöjd under tiden och alternerade mellan att roa sig själv och "hjälpa" mig. Allt flöt på så bra att timmarna bara rullade iväg och jag fortsatte pyssla på, som jag brukar göra. Glömde rent av bort att jag bör ta det lite lugnt. Gick hur bra som helst till efter middagen då tröttheten small till och jag blev såå seg, kände mig som en 90åring. Sen låg jag på soffan resten av kvällen med sån foglossning att jag inte kunde röra benen. Är huvudet dumt får kroppen lida, haha. Nu blir det varsamma aktiviteter som gäller sista veckorna. Packa BB väskan ska jag göra :)

Kommentarer
Postat av: Åsa H

NI är jättevackra! <3
Kramar!

2013-01-06 @ 23:24:54
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Det närmar sig! och vad skönt att du mår bra och bebis stannat på plats ;)

2013-01-07 @ 10:02:42
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Åh, har inte kikat in på evigheter och så ser jag att ni ska få bebis igen. Så roligt, stort grattis. :-)

2013-01-08 @ 15:56:31
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0