Fiberchock

Jag misstänker att vi lyckats fiberchocka Eltons lilla mage. Han äter alltid väldigt mycket grönsaker, men nu har det även blivit en hel del fullkornsprodukter. Jag vet att man ska vara försiktig med för mycket fibrer när det gäller små magar, men jag tänkte att han börjar bli så pass stor nu att det nog skulle gå bra. Hans mage har dock varit kaos i nästan en vecka, så igår skippade vi grönsaker och frukt helt för att han skulle få vila. Det hjälpte faktiskt, för idag verkar han återställd. Fick han bestämma själv skulle han kunna leva på broccoli och morot, så jag försöker begränsa genom att portionera ut det under hela måltiden. Får nog göra det i ännu större utsträckning, eller bara ge vanlig pasta istället för fullkorn.
 
Idag blev det omelett till lunch med keso och bara lite morot för Eltons del..
 
Jag lyxade till med sallad på spenat, ruccula och soltorkad tomat. Så enkelt och så gott!
 
Måste även visa vilken underbar tulpanbukett jag fick av min kära igår. Jag älskar tulpaner, men dessa var något alldeles extra!
 
Idag fick vi säga hejdå till Annika och Tilde också. Eller rättare sagt jag gjorde det, Elton sov. Dom är lite osynkade kidsen.. Elton lägger sig 19 och har börjat gå upp vid 06, medan Tilde vill vara vaken till 01 och sova till 11-12 på förmiddagen. Detta har gjort att jag och Anki blivit extra trötta, för jag har velat sitta uppe med henne sent på kvällarna, samtidigt som hon gått upp tidigare för att få umgås med mig ;). Bortsett från det har det gått väldigt bra med båda barnen här, både på dag och nattetid.
 
Det har varit skönt med lite släkthäng denna vecka, J har jobbat ganska mycket. Nu ses vi nog inte förrän vi åker till Mora på besök efter att Bla-Bla gjort entré. Tänk vad nära det är nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0