En påskhälsning

Över lag är jag och J ganska dåliga på att fira högtider. Vi har alltid haft jobb som gjort att någon av oss ofta arbetat, och då blir det lätt att firandet prioriteras bort. Egentligen tycker vi det är mysigt att fira högtider, speciellt jag. Det är dags att ta upp det igen, för barnens skull om inte annat. Skönt att dom fortfarande är så små att dom inte förstår, vi har tid på oss att öva.
 
Den här påsken är vi hemma tillsammans hela familjen. Något påskbord blir det inte, ingen äggmålning heller. Däremot fick E sitt påskägg idag, vilket var mycket uppskattat. Såpbubblorna var kul, tills han 5 min senare lyckades hälla ut innehållet över sina kläder. Russinpaketet fick han fri tillgång till under tiden middagslagningen pågick. Sedan dess har vi hittat russin både här och där, till och med i blöjan.. och inte för att dom passerat genom kroppen menar jag då ;).
 
Jag och J kände att det vore festligt om E klädde ut sig till påskärring. Det tyckte inte E.. Några fräknar kunde han motvilligt gå med på, men när vi försökte få på honom ett huckle var måttet rågat.
... Lilla junior ♥
 
Vi tog en uppfriskande promenad till centrum och handlade lite middagsmat. Chili con carne för oss, köttfärssås och spagetti för E. Sen har vi bara haft hemmamys resten av dagen. Elton är så otroligt rolig just nu. Han lär sig nya ord hela tiden och säger dom gärna på beställning. Kramas och pussas gör han också, det sistnämnda med ett högt smackande ljud. Lillasyster är han extra givmild mot..
 
Alltid är det någon som envisas med att vara ur fokus ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Det är så gulligt<3<3<3<3

2013-03-30 @ 10:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0