Dags att börja sova!

Igår gick det upp för mig att jag är dödstrött, och att det kommit smygande under en långt tid. Inte kan jag skylla på barnen heller.. eller till viss del kanske, det är ju energikrävande att ta hand om dom. Men just nu sover dom faktiskt på nätterna båda två, så jag har alla förutsättningar att få en god natts sömn. Problemet är att jag har svårt att komma i säng. Jag kan börja tänka redan vid 21.30 att jag ska gå och lägga mig, efter att jag gjort det, och det, och det... sen rätt var det är har klockan blivit 23.30, och jag förstår inte hur det går till.
 
Nu ska jag börja ta ansvar och prioritera min sömn. Det är så viktigt för hälsan, mycket viktigare än vad man kan tro. Ingenting känns ju riktigt kul när man är trött, man kan inte tänka klart och allt blir en utmaning. Igår lade jag mig hyfsat tidigt och sov bra hela natten, och idag känner jag mig som en helt ny människa. Undra vad som händer om jag ser till att sova bra hela veckan? Då kanske jag rent av kan unna mig en uppesittarkväll när helgen väl kommer, och faktiskt njuta av den.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Låter som en bra plan det där!

2013-05-20 @ 14:20:58
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0