Debbie 1,5 år

Sist jag skrev var när hon fyllde 1 år, nu är hon 18 månader. Så mycket har hänt och jag önskar jag kunde skriva ner varje liten detalj, för hon är så fantastisk. Hon är fortfarande en cool liten flicka som reder sig själv på sitt "lillasysterliga" vis, men skinn på näsan har hon fått.. oj oj oj vad hon kan låta ibland; när vi lägger oss i för mycket eller när hon blir arg på sin bossiga storebror. Men allt som oftast är hon så underbart nöjd med livet, glider omkring som en tyst liten samuraj och slår till när man minst anar det, med diverse bus menar jag då; både högt och lågt hittar vi denna lilla tjej. 
 
Kärleksfull är hon, vill gärna kramas och sitta nära. Skrattet är som fågelkvitter på våren och kan tina upp vilken bajskorv som helst (där fick jag till det). Pratet är hon fortfarande sparsam med, vilket kan bero på att det är svårt att få en syl i vädret i detta hus; det är nämligen någon annan som babblar på från morgon till kväll ;). Men vissa ord börjar komma, och den som frågar henne något får alltid något form av svar. Sjunga en trudilutt gör hon däremot ofta, och gärna ihop med Elton. De två har för övrigt börjat kunna leka riktigt bra tillsammans, det är antingen krig eller fulländad fred kan man säga.
 
En fantastisk liten person är hon vår Bebba, som hon själv kallar sig.
 
Fotografen är pappa J, som för övrigt varit föräldraledig sedan juni. Jag tänkte jag skulle försöka föreviga lite mer här framöver, det blir så svårt att minnas alla härliga detaljer annars. Allt kul som händer, som med all säkerhet kommer vara ännu roligare när man glömt bort hur slitsamt det också kan vara med två små barn. 
 
Måste också säga hur chockad jag blev när jag loggade in här och insåg hur många som faktiskt fortfarande går in och kikar varje dag. Att ni orkar.. ;). 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Jag blev helt chockad när jag såg att det översta inlägget inte var det jag förväntade mig. Jätteroligt!! Om jag inte visste hur fullt upp du har skulle jag tjatat på dig att skriva ;)

2014-09-16 @ 06:18:00
Postat av: Sabina

Ser fram emot fler inlägg! Kram Sabina.

2014-10-29 @ 21:53:56
Postat av: Farmor Åsa

Söta underbara Debbie. Lilla gosegumman som älskar böcker och som läser dom så fint :)Puss Puss

2014-10-30 @ 22:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0