Vårgrön broccolisoppa med ägg och kikärtskräm

Jag har upptäckt att jag verkligen älskar soppa, det är gott, oftast nyttigt och roligt att göra. Har inte ätit så mycket soppa under min uppväxt så det har tagit ett tag att komma på det. Det här var en väldigt enkel soppa, broccolibuketter, potatis och buljong. Men det genialiska med den här rätten var kikärtskrämen, den var helt underbar!

Här kommer receptet på kikärtskrämen..

Tina 4,5 dl frysta kikärter. Hacka 2 schalottenlökar (ca 4 msk) och 2/3 kruka färsk dill. Häll ner i en hög mixerbehållare eller tillbringare och blanda med de tinade kikärterna, 3 msk neutral olja (jag tog dock olivolja), 1 msk vatten, 1msk vinäger och 2krm salt. Mixa till en slät kräm.

Jag gjorde en hårdbrödmacka med krämen och ägg, det var supergott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0