Avsked

Idag hade jag och mina två kollegor avskedsfika på jobbet eftersom ingen av oss ska vara kvar på vår nuvarande tjänst. Jag ska ju visserligen vara kvar på företaget tills vidare, men inte där jag är nu. M har tagit 100% studieledigt och S har sagt upp sig och letar nytt jobb.

Det var i alla fall väldigt många som kom på fikat. Antingen så var dom bara sugna på tårta, eller så är vi faktiskt riktigt omtyckta ;). Efter tre år på företaget har vi ju faktiskt många vänner där, och det är ju dom man kommer sakna. Fast mest av allt kommer jag sakna att inte jobba med S och M, vi är verkligen ett klockrent team.

Måste nästan citera Samira här, hon beskriver det så bra..

"Nästa vecka är sista veckan som jag jobbar med Camilla å Malin. Det känns lite surt. Våra tjänster kan inte jämföras med många andras då vi har behövt växa ihop till "en". Vi har nästan exakt samma tänk när det gäller våra arbetsuppgifter. Vi har varit 3st som ska kunna exakt samma saker, veta ALLT som händer och som ska ha svar på alla frågor.
Det har varit lite kämpigt vissa dagar, andra dagar har vi rykt ihop..fast de allra flesta av de dagar så har vi haft det riktigt trevligt.
Jag sörjer att jag inte ska ha er som kollegor längre och jag blir ledsen när jag tänker på det.
Torsdagen nästa vecka blir den sista vi har ihop. Känns otroligt udda!
Självklart kommer vi att ses på fritiden, och kommer att kunna göra ännu roligare saker nu när ingen av oss alltid jobbar kväll/helg.
Men det är just den här tiden på jobbet som är så perfekt om man delar den med folk som er. Man spenderar så lång tid här. Okej, nu vart det lite för blödigt här."


Jag är lyckligt lottad som fått arbeta med dessa underbara människor. Och trots att jag faktiskt inte ska sluta helt hade mina kollegor samlat ihop pengar till en present. Dom är så söta :)


Kommentarer
Postat av: Malin

ÅÅÅhh nu har jag bölat lite..va fint skrivit av Samirski..något som bevisar just det hon skrev är att jag tog exakt samma foto som du, som jag tänkte sätta in på bloggen..haha!

Har nog inte fattat vad jag gett mig in på, att inte få vara med er kommer vara döden!!

2010-08-25 @ 20:56:57
Postat av: Camilla

Ja, det är verkligen sorgligt. Jag har också svårt att fatta att det verkligen är på riktigt.

2010-08-25 @ 22:02:59
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Samira

Jag har precis förstått vad det är som håller på att hända. Känns så himla ledsamt. Men lite kul att ni tog samma bild...hahaha :)

Kommer att sakna att ha er vid min sida på vardagarna så mycket så att det gör ont i hjärtat..

2010-08-26 @ 01:22:21
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0