Matlagning

Jag har något riktigt smarrigt i ugnen, Pulled Pork! Receptet hittade jag hos Kryddburken. Jag älskar att laga mat som ska stå i ugnen flera timmar, det blir så vällagat utan att man behöver lägga ner speciellt mycket tid på det. In i ugnen bara, och 5 timmar senare har man en underbart god middag!

Det är lite knepiga ingredienser i receptet som jag aldrig använt förut. Innan jag gick till Ica maxi för att handla hade jag gjort en backup-plan för vad som kunde tänkas ersätta vissa ingredienser om jag inte skulle hitta dom på affären. Men allt fanns faktiskt. Det enda jag ändrade var att ta vanlig vitlök istället för kinesisk (solo).

Nu ska det bli lite storstädning här hemma. Tänkte att lägenheten ska skina till ikväll så vi bara kan äta god mat och njuta av att det är helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0