Gårdagen

Jag fick ju iväg några inlägg under dagen men var som sagt alldeles för trött för att uppdatera när jag kom hem.

Köandet gick alldeles utmärkt. Vi började kl 07.20 och fick platsnummer 237-241. Alfahonan som styrde upp när Madde och Emma köade för biljetterna fixade och trixade även denna gång. Hon ordnade med en kölista och fick personalen att samarbeta. Vid ett tillfälle såg jag henne gå och konversera med en vakt som skulle spärra av lite, jag hörde honom säga "det är dom ändringarna vi gjort, men det får du inte säga till någon annan", Hon lyckades alltså pressa personalen på inside information.. imponerande.

Jag trodde nog att jag skulle vara bland dom äldsta i kön, riktigt så var det inte. Vi hade två 35 +are från Skåne bredvid oss, två riktiga Ullared morsor. Dom hade planerat att bli yngre och yngre allt eftersom dagen gick, för att sedan lagon till showen nått den åtråvärda åldern 14. Så vid 14.30 var dom ungefär 16,5 år. Sen var det ju flera mammor som var där och tittade till sina tonårsdöttrar. Bland annat en finska som tyckte det var skitdåligt att inte hennes unge fick gå före alla i kön, någon förklarade pedagogiskt för henne att hennes dotter fick ställa sig längst bak i ledet som alla andra. Då sa morsan bara "voi vitta" och vände på klacken. Härlig folksamling!

Vi sov, åt, läste, snackade och på något sätt lyckades klockan ticka på. När det väl började närma sig blev folk histeriska, började en skrika så skrek alla. Det gick runt folk utklädda till Volturi's och delade ut flyers, det var i alla fall lite festligt.

När vi väl fick komma in var jag så kissnödig att det kändes som jag skulle dö. När jag berättade detta för mina rutinerade kö-kompanjoner höll jag på att få en smocka, då hade vi nämligen fått en mycket åtråvärd plats på rad 5 framför scenen. "Har vi köat i 9 timmar för att du ska sumpa allt? Knip för fan", instinkten tog dock över och jag rusade till toaletten och tillbaka, brydde mig inte ens om att tvätta händerna. Lyckades tack och lov ta mig tillbaka.

Sen började vad som skulle komma att bli en mycket utdragen show. Man hade bjudit in artister som skulle genomföra låtar från filmerna, ingen var dock intresserad av något annat än den stora finalen. Man försökte även med lite klipp från den kommande filmen. Det var så varmt att folk knappt orkade klappa händerna. Kodjo Akolor var konferencier och fick jobba hårt för att hålla igång publiken.

När Kirsten och Taylor äntligen kom ut brakade helvetet lös totalt. Total hysteri, har aldrig sett något liknande. Folk skrek, grät och svimmade till både höger och vänster, ungefär som på the beatles tiden. Jag är glad att jag gick, kommer nog aldrig mer få uppleva något liknande.

Det var svårt att få till bra bilder under showen, jag gjorde fick dock till en klockren video med mobilkameran, får se om jag pallar lägga upp den :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0