Hemlagade sesamfiskpinnar med kall dill- och citronsås

Ja, det gick väl ner.. Fast ärligt talat smakade det som något direkt från skolmatsalen. Jag är dock ganska säker på att det var mitt eget fel, det körde ihop sig lite.

Först och främst skulle Jörgen göra pommes istället för att äta potatis, fine tänkte jag. För det andra kunde jag inte hitta min älskade potatispickare, sen hittade jag inte rivjärnet till morötterna heller. Råkade överkoka potatisarna lite och glömde att vända fiskpinnarna i ugnen efter halvtid. Under tiden detta pågick passade Jörgen på att släppa ut värmen ur ugnen när han vände sina pommes, så fiskpinnarna vart blekfisar.

Oavsett kommer detta inte bli någon återkommande rätt :). Har som ni ser försökt gömma den fula fiskpinnen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0