Matgurun mormor

Idag har vi haft glädjen att bli bjudna på lunch hos mormor och morfar. Det är lätt att se vart mitt matlagningsintresse kommer ifrån, alla kvinnor i familjen är fenomenala i köket. Och mormor är något alldeles extra, hon kan få den simplaste sallad att smaka gudomligt.

Idag bjöds det på den Grekiska rätten Giovesi, en av mina absoluta favoriträtter. Mormor lagar mycket Grekisk mat, hon och morfar har besökt Rhodos säkert 40 gånger inom loppet av 30 år. Dom har hunnit skaffa sig massor med lokala vänner, så det är kanske inte så konstigt att mormor lärt sig laga mat som en äkta Grekisk matmamma.
Här försöker jag illustrera hur man ser ut när man är inne på den 3é portionen

Kommentarer
Postat av: Samira

Jag som trodde att du bara såg ut sådär. Nu vet jag varför...hiihii =)

2010-03-13 @ 18:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0