Fetakyckling med paprika och vita bönor

Ett middagsgtips här på kvällskvisten! Jag gillar maträtter som går snabbt att få till samtidigt som det ska vara vällagat. I det här receptet lägger man bara alla ingredienserna i samma form och ugnsgräddar i 40 min. Under tiden kan man städa, diska eller något annat kul. En annan bra grej är att det går att reglera hur nyttigt man vill att det ska vara, den är supergod även om man använder 5% matlagningsgrädde istället för vanlig.

4 portioner

4 st kycklingfiléer
2 st paprikor
2 burkar stora vita bönor
1 msk olivolja
Salt
Peppar
Torkade chiliflingor
1 tsk torkad basilika
1 tsk torkad oregano
200g fetaost
2 dl matlagningsgrädde
2 dl oliver
ev färsk basilika till garnering

Tillagning
Värm ugnen till 200 grader. Smörj en ugnssäker form med lite olivolja. Skär paprikan i klyftor. Lägg i paprikan, bönor och kycklingfiléerna och krydda med salt peppar och chili. Ringla över lite olivolja.

Strö över basilika och oregano. Smula över fetaosten. Häll över matlagningsgrädden.

Gratinera i ca 40 minuter. Strö över oliverna. Garnera eventuellt med färsk basilika.


Kommentarer
Postat av: Samira

ååh, det är som om du läst mina tankar! Den här maträtten är så god. Nu ska jag banne mej skriva av receptet ordentligt! =)



Kram

2010-05-31 @ 14:14:59
URL: http://samiris.blogg.se/
Postat av: Rebecca - mamma till Nathan

Jag är tvärtemot dig och gillar att baka men hatar att laga mat :p men jag testade det här receptet idag, fast utan oliver som jag inte gillar och det blev ju supergott :D så tack för det ! :D

2012-02-28 @ 15:03:48
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0