Godagrytan

Kom på att jag glömde lägga ut receptet till kycklinggrytan jag gjorde i fredags. Den var så mumsig! Jag hittade på receptet allt eftersom så jag hoppas att jag kommer ihåg rätt.

Jag hade kvar kycklingkött med sky och körsbärstomater i frysen från när vi gjorde ugnskrillad kyckling förra veckan. Men det går ju såklart bra med färdigköpt grillad kyckling också.

Grillat kycklingkött
1 hackad gul lök
1 pressad vitlöksklyfta
2 burkar små champinjoner
2 dl grädde
Lite vitt vin
Ev körsbärstomater
1 hönsbuljongtärning och 2-3 dl vatten
2 msk tomatpuré
Maizenamjöl
Franska örter
peppar


Stek lök och vitlök tills det blir mjukt. Tillsätt champinjonerna och stek med tills dom får lite färg. Rör ner tomatpurén och tillsätt sedan vin, vatten och buljongtärning. Lägg i den grillade kycklingen och krydda med franska örter och peppar. Koka i ca 5 minuter, tillsätt sedan grädde och maizena. Sen är det bara att låta allt koka ihop några minuter. Tomaterna kan man lägga i eller servera bredvid om man hellre vill det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0