Grundligt ultraljud

Nu är både jag och bebis undersökta in i minsta detalj, och förutom just livmodertappen är allt perfekt. Så himla skönt. Vi fick åka ner till fosterdiagnostik och göra ett grundligt ultraljud där man kollade allt från tillväxt, moderkaka, flödet i navelsträngen, mätte livmodertappen och jag vet inte allt. Dom ville utesluta att det var något problem i magen som gör att förlossningen triggas igång, men det verkar det inte vara. Bebis vikt uppskattades till 1610 g, vilket är perfekt. Livmodertappen mättes till 17mm, vilket är i stort sett som igår. Så det har inte blivit värre och ultraljudsteknikern trodde inte att jag skulle föda inom dom närmaste två dagarna i alla fall, alltid något! Dom kan i nuläget inte alls uppskatta hur länge det här kommer att gå, det kan lika väl starta inom en vecka som att jag går tiden ut. Förhoppningsvis blir jag utskriven under helgen, senast Måndag.

Hoppas verkligen att jag slipper fler sprutor och ultraljud nu. Känns som att bebis blir helt grillad där inne, vi vill ju att h*n ska få växa till sig ifred. Men det är såklart alltid kul att få se en glimt av den lilla älsklingen :). Idag slog dom till och med på 3D ultraljudet så vi fick se en mer detaljerad bild på huvudet. Tyvärr så ligger bebis med ansiktet in mot ryggen, så det var bara ett litet öra och en kind vi fick se. Tyckte att h*n såg rätt knubbig ut i alla fall, och det är ju ett gott tecken :)

Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

OJ, vad jag har missat grejer här, har knappt vart hemma på ett par dagar och inte hunnit läsa bloggar. Men vad tråkigt att tappen hade blivit så påverkad, men skönt att du är i säkra händer! Visst är du i vecka 31? Jag håller verkligen tummarna för att lillen stannar inne ett tag till. Jag tycker att du och din kille verkar vara så positiva och lugna med varandra, så härligt att läsa om.



När jag låg inlagd i vecka 24 så trodde jag också att det berodde på mig, men den bm sa precis samma sak som din. Vill bebis komma, så kommer den, inget vi kan göra åt det. Sen kan vi bara försöka fördröja det så långt det går.



Hoppas allt lugnar sig, skickar lite lugnande tankar till bebis så att den inte har så bråttom ;)

2011-07-29 @ 18:55:38
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Va skönt för er att allt såg bra ut.

Min lillasyster är född i v.27+1 och har sedan dess inte haft några men av att hon är född för tidigt. Så ni är5 nog i trygga händer :)

2011-07-29 @ 19:12:27
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad gott att allt verkar bra! Måste vara jätteskönt för er! Skall fortsätta hålla tummarna att det går åt detta hållet! Många kramar

2011-07-29 @ 19:52:40
URL: http://www.myheavenlylife.blogspot.com
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Jag ska hålla tummarna för att bebben stannar kvar där inne i i alla fall några veckor till!

2011-07-29 @ 20:24:29
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Mallan

Hoppas du får gå tiden ut i lugn och ro :-) Håller tummarna ;-)

2011-07-29 @ 21:12:36
URL: http://mallaochlouise.blogspot.com
Postat av: jessica

svar: ja, tyvärr så kommer dom ju inte på beställning. Som man önskar, iaf i detta läge. . vill inte vänta längre :/ :p



Åh, bra att allt såg bra ut med lilla "knubbisen" :)

2011-07-29 @ 21:20:29
URL: http://prullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0