Jag åkte hem

Är tillbaka hemma i sthlm nu. Egentligen skulle jag åkt imorgon, men jag kände att det blev så jobbigt igår när jag inte mådde bra. Det är inte kul att vara så långt ifrån Jörgen när det strular, även om jag har bästa tänkbara stödet hos mamma och pappa också. Och sen känns det som att det blir en så mycket större grej om det skulle hända något. Det tar ändå 1,5 timme till sjukhuset för mig, 2,5 timmar för J om det blir så att även han behöver åka. Bara att åka in på en kontroll skulle ta en hel dag, väldigt energikrävande.

Jag vill göra allt för att hålla mig från sjukhuset nu fram till att det är dags, det är så jobbigt att behöva åka in i onödan. Därför känns det också lättare här hemma då det bara tar 10 min till sjukhuset. Om jag får regelbundna och onda sammandragningar här så kan jag känna mig ganska trygg i att vänta ut det, eftersom vi bor så nära. Och jag behöver inte oroa mig för hur J ska ta sig till mig.

Jag tror dock att dom här jobbiga dagarna bara beror på att det händer så mycket i magen. Den senaste veckan har magen verkligen växt till ordentligt. Och bebis är verkligen helt vild där inne. Inte konstigt att det triggar igång sammandragningar. Ska verkligen lyssna på kroppen nu och inte överanstränga mig när jag känner mig trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0