Tappkontroll

Har varit hos läkaren på MVC och kontrollerad livmodertappen igen. Det har inte blivit värre :). Tappen är fortfarande lite förkortad, men det är helt ok så länge den håller sig så. Skönt. Då känns det ju som att jag inte behöver få skuldkänslor så fort jag gör något annat än att ligga på soffan, även om jag ska ta det väldigt lugnt och framförallt INTE stressa. Blev sjukskriven hela augusti också, sen är det ju bara 1 månad kvar. Hon frågade om jag inte åt tabletter för mina sammandragningar. Men det har det aldrig varit tal om? Jag sa att jag kände mig ganska lugn eftersom det alltid gett med sig när jag legat och vilat ett par timmar. Men att jag annars skulle höra av mig.

Hon kollade även mitt blodtryck som hade gått upp lite. Det var absolut ingen fara sa hon, men det var bra att jag ska till BM på måndag så vi kan följa upp det. Jag har lågt blodtryck i vanliga fall, så det är kanske inte så konstigt att det höjs lite nu när jag är gravid och rör mig så pass lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0