Äntligen

Nu har sammandragningarna gett med sig helt, jag kan vara uppe och gå utan problem. Riktigt skönt. Det blir lätt deppigt att bara ligga ner och knappt kunna röra sig, det går liksom inte att koppla bort det då. Men jag har har pratat med både mamma Agneta (min), och mamma Åsa (J´s), och fått bli lite distraherad. Jörgen jobbar 15 timmars idag så det är skönt att det finns fler som kan stötta mig. Jag är lyckligt lottad :). Men blir det samma visa imorgon får jag nog ringa och fråga hur jag ska göra för att undvika detta, om det nu går.

Efterkonstruktion:
Ska kanske tillägga att mina sammandragningar inte gör ont på något sätt. Det är bara det att hela magen drar ihop sig till en hård liten boll, så det känns som att jag nästan inte kan stå upprätt. Och så länge det inte börjar göra ont och blöder så ska man kunna vara rätt lugn. Men grejen är väl man ska undvika det om det går så att det inte triggar igång något värre. Så min slutsats är att så länge jag kan kontrollera det genom att ligga still så är det ingen fara, bara drygt :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det blir ni! Ja, hon blir 4 snart! & blir inom några dagar storasyster. Jag hoppas hon inte blir alltför svartis nu när hon får lov att dela mamma med en liten (;



Hoppas du slipper sammandragningar ett tag nu!

2011-06-01 @ 22:12:42
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Jane

Sådär hade jag mycket av när jag va ute och gick osv.

MEN först i slutet av graviditeten, du är ju bara i vecka 23 än. Låter lite väl tidigt tycker jag...

Men det är sammandragningar du känner då, så det inte är ligamenten? För DOM hade jag verkligen problem med, från ungefär vecka 20. Det liksom stramar å krampar i nedre delen av magen då man e uppe å rör sig. Dom kan man dessvärre inte göra nåt åt, men det är iaf inget farligt...

Hoppas du slipper smärtan snart, inte alls kul sånt där heller :/

KRAM

2011-06-01 @ 22:32:43
Postat av: Jane

Jag hade precis så att magen blev stenhård. Hade sånna sammandragningar ända från typ vecka 20. Inte onda, mest bara skumma. Men inte fullt lika ofta som dig iaf... Lika bra att bm får kika på dig så snabbt som möjligt. Dom e ju bra på det dom gör. =)

2011-06-01 @ 22:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0