Nytt till sovrummet

Jag och J älskar vår lägenhet, verkligen. Men det kommer att bli problem med utrymme nu när bebis kommer. Främst i sovrummet och hallen (spjälsäng/vagn). En lösning vore att flytta till något större, men vi älskar både lägenheten, läget, och sen är det grymt ekonomiskt att bo kvar så länge som möjligt. Så nu ska här optimeras!

Vårt sovrum rymmer en dubbelsäng och i stort sett ingenting mer. Utöver spjälsängen skulle vi även behöva få in lite extra förvaring. Vi har klurat och funderat tills det rykt ur öronen, och nu tror jag vi hittat den bästa lösningen. Jag kom på att den sänggavel vi har idag tar upp väldigt mycket onödig plats. För det första går själva gaveln i vinkel ut mot väggen. Det betyder att vi förlorar över 10 cm mer golvyta än om vi skulle haft en som man kan sätta ända in mot väggen. För det andra är det väldigt tjocka kanter på sidorna om vår säng, vilket betyder att vi skulle kunna tjäna in över 10cm där med. Det låter inte som speciellt mycket, men det blir det när man har så lite plats som vi. Förvaringen kommer vi lösa med lådor under sängen. Då kan vi ha sängkläder och handdukar där, vilket gör att vi får lös en hel garderob till bebis.

Flera av Ikeas sängar har sänglådor att köpa till, och några uppfyller även våra andra krav. Jag är dock lite förvirrad över dessa två sängar..

Denna heter Trondheim och kostar 2495 kr..

Den här heter Aspelund och kostar 995kr..

Jag fattar inte hur det kan vara så stor prisskillnad på dessa två? Trondheim verkar kanske vara mer rejäl rent materialmässigt enligt produktbeskrivningen. Men det jag inte rikigt greppar är om Aspelund är sjukt prisvärd, eller bara väldigt risig? Man kanske måste åka dit och se dom i verkligheten. Vi gillar i alla fall stilen, det blir fint tillsammans med dom platsbyggda garderoberna vi har i sovrummet.

Kommentarer
Postat av: Jane

höll också på kika på det där förut, fattar nada.

Men vadå, köp den billigare och när den blir sleten sen så köper ni en ny likadan å har ändå sparat peningar ;) höhö

2011-06-28 @ 23:25:41
URL: http://jain.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hehe, det är ju faktiskt sant!

2011-06-29 @ 09:53:03
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0