Mammaträffen

Mammaträffen igår var som sagt jättespännande. Det var skönt och höra hur dom andra tjejerna hade det och att det faktiskt är få som har det så rosaskimrande som man förväntar sig att en graviditet ska vara. Vi var ca 8 tjejer totalt, och det var två till som också har BF den 3é oktober. Lite kul :). Det var däremot ingen som delade mina problem med brister, dom flesta hade inte ens behövt börja med järntabletter. Men det hade jag i och för sig inte förväntat mig heller, dom problemen hade jag ju redan innan jag blev gravid.

Barnmorskan som var gruppledare informerade lite om saker som kommer bli aktuellt framöver. Det var nyttigt, för jag insåg att jag faktiskt haft en del sammandragningar. Jag har trott att det varit bebisen som lagt sig med ryggen framåt och liksom spjärnat ut med hela kroppen, magen har blivit helt stenhård. Har inte ens tänkt tanken eftersom det är så tidigt, men det kan tydligen börja redan nu. Helt ofarligt dock, så länge det inte börjar bli flera gånger per dag och regelbundet. Det var en av mammorna som hade stressat så mycket att hon fått regelbundna sammandragningar och behövt åka in akut. Ännu en anledning till att ta det lugnt.

Vi fick en maillista med allas mailadresser, så vi pratade lite om att dra ihop en träff någon dag för dom som vill. Jag hoppas att det blir av. Alltid kul att träffa andra i samma situation så man inte behöver passa sig för att prata för mycket graviditet och barn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0