Hälsa på bebis

Som många faktiskt redan vet ska jag och Jörgen få en liten bebbe <3. På grund av att vissa av oss (not me;) tog tid på sig att berätta på jobbet, har jag inte velat skriva om det här. Men nu är den goda nyheten ute, och det känns riktigt skönt att bebis äntligen ska få bli en del av bloggen. Det har inte varit kul att skriva alls när jag inte kunnat berätta, det har ju så klart varit en väldigt stor del av våra liv under de senaste månaderna. Idag har vi dessutom varit på rutinultraljudet och fått se vår skatt, så det kändes som en bra dag att berätta på :).

UL gick bra. Bebis levde rövare där inne, sparkade, vred sig, drack fostervatten, sög på händerna och kliade sig i huvudet. Jag visste i och för sig redan att h*n är väldigt livlig, eftersom jag känner hur det rör sig hela dagarna, och har gjort i flera veckor nu. Men det var så så klart kul att få se det inifrån också. Det var extra kul för J som än så länge bara fått känna en spark utanpå magen.
Beräknad förlossning är 3/10, vi blev framflyttade 4 dagar. Jag räknade med att vi skulle bli flyttade, men hade nog hoppats på att det skulle vara åt andra hållet. Att gå från september till oktober känns ju som en hel månad, även om det bara handlar om dagar :). Men vad gör väl det när man ska få en alldeles perfekt liten bebis?. Det fanns inte något att anmärka på, vilket var grymt skönt. Jag var nog mer nervös innan än jag förstod. När spänningarna släppte kände jag mig nästan sjuk, ont i hela kroppen. Men nu känns det lite bättre.

Så här ser det lilla underverket ut.. Inte helt oväntat den sötaste bebis som någonsin fångats på en ul-bild ;). Tror att h*n ligger och dricker vatten, putar sött med munnen i alla fall.


Här syns en liten fot. Fast rätt stor egentligen, om man tänker rent proportionellt. Brås väl på mig, stackarn :p




Vi har fler bilder men dom ser lite creepy och alienaktiga ut, med tanke på att man ofta ser delar av skelettet.

Kommentarer
Postat av: åsa f

Farmors sötnos...längtar så...:) (usch va det lät gammalt med farmor, men man är inte äldre än man gör sej) älskar er ;)

2011-05-09 @ 19:41:49
Postat av: Malin

Gud vilken perfekt bebis. Det ser man ju! Fast jag såg den där bullen bara för nån dag sen så känns det mer verkligt nu när man sett bilden.

Finaste ni!

2011-05-09 @ 20:37:43
Postat av: Micke

stolt Morbror:)

2011-05-09 @ 21:03:28
Postat av: Annika

Så himla mysigt för er :) Ska bli så roligt att det kommer en liten bäbis i släkten :)

2011-05-10 @ 10:51:30
Postat av: Carolina

Åhh va roligt för er Stort grattis , hälsa J :)

kram

2011-05-10 @ 14:21:10
URL: http://car0liiina.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis!

2011-05-13 @ 12:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0