Sallad med fylld pasta

Ett middagstips för den som redan saknar sommaren :). Hittade det i tidningen Ica Buffe för flera år sedan och den har varit återkommande sedan dess. Det står att det ska vara 4 port, men här räcker det bara till 2. Jag tar 3 port och Jörgen 1 ;). Om man (som jag) älskar citron är det en riktig höjdare!




Från ica.se/buffe

  • Svårighetsgrad: Medel
  • Tillagningstid: Under 30 min
  • Portioner: 4

Ingredienser

Gör så här

  1. Skär tomaterna på mitten. Dela och kärna ur avokadon. Skär mozzarella och avokado i 2 cm stora bitar. Skala och skiva schalottenlöken fint. Finhacka basilikan.
  2. Skala och finhacka vitlöken. Rör ihop olja, vinäger, citronjuice + skal, vitlök, socker, salt och peppar. Blanda dressingen med grönsakerna, mozzarellan och basilikan.
  3. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Häll av och lägg upp pastan på ett stort fat tillsammans med grönsaker, mozzarella och rucola.

Kommentarer
Postat av: Sara

javisst är det! :) det tycker jag verkligen att du ska göra, den passar ju på jul och nyår (utan att festa) med :)



såg smarrigt ut! :)

2011-11-22 @ 16:57:29
URL: http://sarakarlson.blogg.se/
Postat av: caroline

Hhee, det är mysigt med julmarknader =) så det tycker jag =) .. guud vad gott det där såg ut.. och jag som älskar pasta..

2011-11-22 @ 18:22:05
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Emöke

Men Gud så gott det ser ut, den här rätten måste jag absolut prova. Jätte fin sån du har :)

2011-11-22 @ 22:33:17
URL: http://prinsaroprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0