BM besök

Nu har jag varit på MVC, allt såg bra ut. Det hon kollade i alla fall, järnvärde, blodsocker och min vikt tyckte hon inte vi behövde titta på eftersom det legat så bra hittills. Blodtrycket var 120/60, bebis puls låg på 140 och sf-måttet på 32cm. Sf har ju varit prick på genomsnittskurvan hela graviditeten, nu har det halkat ner lite men ligger fortfarande inom normalspannet. Jag tyckte dock att det kändes lite märkligt att det bara ökat 1 cm på två veckor, men BM försäkrade mig om att det var normalt så jag får väl lita på det. Och just det, bebis har hoppat ur fixeringen. Ligger fortfarande rättvänd som tur är, men jag trodde verkligen att h*n skulle vara fixerad nu med tanke på hur kort tappen är och hur mycket förvärkar jag haft. Men jag pratade med mamma om det och hon sa att jag aldrig fixerade mig, så det beror kanske på vad man har för bäcken.

Frågade om förvärkarna också, men BM är lite tråkig när det kommer till att spekulera. Alla svar hon ger är som hämtade ur "vänta barn-boken" man får vid första mötet. Om jag ifrågasätter något så ler hon bara lite och slingrar sig så gott det går, alternativt följer sitt mantra "ingenting behöver betyda någonting och allt kan hända". Det begriper ju jag också, men lite teorier är jag säker på att hon sitter inne med. Men det kan mycket väl vara så att hon är lite för flummig för att notera någon form av egen statistik över sina patienter. Hon är jättesnäll, men jag tycker bara det känns trist att vi aldrig klickat.

Kommentarer
Postat av: Rebecca - väntar bebis i november!

Skönt att allt var bra :)

Tycker min BM också är sådär, allt är normalt, ingenting är konstigt, det kan vara precis hur som helst och inget beror på någonting eller så beror det kanske på allt, typ den stilen haha :p kan ju vara lite irriterande ja!

2011-09-05 @ 15:46:09
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Alexandra - mamma till Märta

Jag skulle vilja importera min BM till Stockholm nästa gång jag blir gravid.

Kan inte tänka mig någon annan än henne :O Sån skillnad det kan vara!

Att jag liksom bara skulle sluta ha kontakt med henne efter återbesöket kändes också så skumt. Ville ha kvar henne jämt. haha!



Sv.ah,har en kompis som var magsjuk när hennes förlossning startade. Ursursurs!

Men vi kan ju låtsas som att man inte föder barn när man är sjuk?

2011-09-05 @ 16:57:44
URL: http://blogg.mama.nu/alexandra/
Postat av: Åsa H

När det väl kommer igång på allvar, då är jag rätt säker på att du kommer att känna skillnaden. :)

2011-09-05 @ 17:41:50
Postat av: Cissi

Min barnmorska konstaterade att jag iaf hade några dagar kvar vid sista besöket "eftersom varken näsa eller läppar svullnat". När jag sedan tittar på förlossningsbilderna så mycket riktigt, i vilket fall läpparna är säkert 1 stl större och riktigt röda... Näsan.. ja, lite svullen kanske..

Så det är bara på att plocka fram spegeln!

2011-09-05 @ 17:58:33
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Emelie- Mamma i Oktober ♥

Ååå min barnmorska är likadan.

Överallt står det att om man har frågor så skall BM kunna svara på dom men känner inte att jag kan fråga min BM för hon ger mig inte raka besked endå?!

Kollar din BM varje gång ifall bebis är fixerad? Min har aldrig kollat. :( Tycker det känns lite trist jag vill ju också veta..

2011-09-05 @ 18:18:49
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Jane

Precis sådär va min BM också. Hon sa liksom aldrig det man ville höra :P

2011-09-05 @ 18:22:31
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Precis så kände jag för min BM hela graviditeten nästan. De sista besöken dock så klickade vi! Lite surt ;)

2011-09-05 @ 18:54:04
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Jag gillade inte heller riktigt mig bm! Lite trist tyckte jag. De två sista gångerna fick jag byta till en annan för min slutade och henne gillade jag mkt bättre! Synd att jag inte hade henne hela tiden. Åhhh jobbigt när man får såna där kryptiska svar!!



Man vill att alla förvärkar ska ge resultat förstår jag!? Jag hade knappt några alls!

2011-09-05 @ 21:32:14
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kom inte heller så nära min bm... hade två st ett tag så det blev lite knas. Kram

2011-09-05 @ 21:46:16
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

skönt att höra att allt är bra med dig och bebben, men trist att höra att ni inte klickat :/. Massa kramar

2011-09-05 @ 22:18:48
URL: http://www.myheavenlylife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0