Finfrukost och värklös

Det är viktigt med helgfrukost, speciellt om man bara är ledig varannan helg som J är. Idag blev det fattiga riddare med färsk frukt, riktigt gott!



Natten har varit extremt lugn och alla känningar jag hade igår är som bortblåsta. Känns nästan som att igår inte hänt över huvud taget, skulle lika väl kunna vara något jag drömt inatt. Märkligt och snopet att allt bara kan vända på det där sättet. Det verkar som att många som går över tiden ändå tycker att det är helt ok, när BF väl kommer vet man att det som mest är runt 2 veckor kvar, och det känns ändå ganska överkomligt. En liten tröst :)

Jag vet att jag inte har värdens bästa tålamod, men det mesta av den extrema otåligheten tror jag faktiskt bottnar i rädsla. Att jag inte riktigt vågar lita på att vi faktiskt ska få en bebis innan vi väl har den lilla i våra armar. Därför vill jag bara att den här väntan ska vara över någon gång. Men det känns faktiskt helt ok idag ändå. Nu ska jag släppa den där besattheten och bara njuta av helgen med J.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vet du vad, precis så var det för mig. Jag var lite otålig men när BF-dagen kom lugnade jag ner mig. då hade jag gjort mitt liksom! Jag hade kommit i mål trots att ingen bebis hade ploppat ut än.



Det skulle ta ytterligare 9 dagar innan Majken kom ut. För mig (hade inte haft några förvärkar alls) började det med regelbundna små små värkar i en 20 min på eftermiddagen på måndagen, plus slemproppen då. Efter en kontroll om vattnet hade gått under tisdagen (runt 14) började jag få regelbunden mensvärk skulle man kunna säga, med runt 10 min mellanrum. Den här mensvärken fortsatte hela kvällen och intensifierades på natten, kunde inte sova! Blev ännu värre på morgonen (fick sova nån timme ändå) och runt 12 for vi in för att det inte gick att vara hemma längre och kvart i tre var hon ute! Hur bra som helst ;)



Jag hade ett tag tappat hoppet, min kropp fungerade inte, det skulle inte komma någon bebis! Men du, bebisen KOMMER - det lovar jag!

Passa nu på att soooova och ta det lugnt, pyssla med sådant du gillar, för när väl bebisen är hos er blir det fullt upp :)

2011-09-24 @ 13:23:08
URL: http://gonatcha.blospot.com
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Men sluta vilka goda mackor! Hääärreguud!

2011-09-24 @ 15:17:28
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Trots att det är tredje bebisen jag väntar på så känns det ändå helt overkligt och tankar som "jag kommer inte få nån bebis, jag är bara tjock" snurrar runt i huvudet.

2011-09-24 @ 16:41:00
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: carolina

Herregud vilka goda smörgåsar.Tänker inte skriva något om väntan, för jag veeeet hur hemskt de tär. Hoppas du får en punktlig bebis, som jag fick=)

2011-09-24 @ 19:02:31
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Sandra: Tack för dina råd och att du berättar hur det var för dig, det är kul att läsa hur det kan gå till :).



Och tack ni andra också, det är skönt att höra att man inte är ensam om att känna på det här sättet!!



2011-09-24 @ 21:53:30
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0