Familjeliv

Det fick bli en liten välbehövlig tupplur för mig här på eftermiddagen. Läste två sidor i min bok, sen slockanade jag. Trodde nästan att jag bara skulle bli tröttare, men det gick faktiskt bra. Nu har svennat oss med tacos och är mätta och nöjda.

När vi inte har något vettigt för oss här hemma brukar jag ibland roa mig med att sitta och läsa i olika trådar i forumet på familjeliv, eller "flashback för vuxna", som J kallar det. När jag hittar något riktigt vrickat (vilket inte är så svårt) brukar jag ha högläsning för J, sen diskuterar vi ämnet och förfasar oss över hur mycket knäppisar det finns.

Dagens ämne:

Jag om min sambo har precis fått barn. Hon ligger kvar på BB fortfarande I dag när jag var dit undra jag hur lång tid hon skulle behöva stanna kvar egentligen? Jag skulle vilja åka till jobbet i morgon och då kan inte dottern vara på dagis så jag måste vara kvar hemma med henne tills sambon kommer hem och kan ta över. Dessutom är det planerat sen länge att vi skall ut en sväng efter jobbet imorgon men jag kommer hem i tid så de behöver inte va ensamma så länge. Jag har dessutom redan betalat för grejen vi skall göra.

Nu råkade vara så att någon tant på BB hörde när jag förklarade detta för sambon. Då börjar hon skälla på mig och ha sig och förklarar att de inte släpper hem sambon innan nästa vecka. Kom igen, har hon verkligen rätt att lägga sig i? Det var tänkt att hon skulle få åka hem under helgen men nu har hon helt plötsligt rått sambon att stanna kvar. Hon lyssnar på vad tanten säger men innan ville hon bara komma hem.  Tanten rådde henne ju bara till det för att hon tyckte jag var okänslig?! Allt fungerar ju med amningen och sånt, hemma kommer ju min dotter va en hjälpande hand också det är ju smidigast om hon kommer hem under helgen också.

Funderar att höra med någon över henne som kan förklara för sambon att hon visst kan åka hem som vi tänkt och att bara tanten skall bestämma för att va duktig

 

Man tror ju nästan inte på det.. är det ett skämt för att provocera? Eller har han fått någon slags pappablues/psykos? Empatistörning? Helt obegripligt hur en sån människa lyckats hitta en partner och bildat familj, när det finns så många fina människor där ute som bara går och väntar på att hitta kärlek.


Kommentarer
Postat av: felicia - 19 år och mamm

sv: tack vi hade det jättetrevligt :)



familjeliv är fina grejor.. satt jag också vid när jag var gravid =)

2011-09-24 @ 21:47:23
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: fia

Har den?! nyss eller?

det kan ju ta upp till 2 veckor innan bebis gått men det verkar ju vara väldigt sällan!



var det bara slemm eller lite brunaktigt i också?

min propp gick ett par dagar innan!!

när jag skrev det på bloggen så skrev nästan alla att deras förlossning startade efter någon dag/timmar efter slemmisen gått..

2011-09-24 @ 22:03:05
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, jätte mysigt:)



Okej, jamen det betyder ju bara att det är på gång:). Så 2 veckor till kommer du nog inte behöva vänta!:). Hur har din mammas förlossning startat? Det kan brukar oftast va rätt lika.

2011-09-24 @ 23:22:42
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Haha jag s

2011-09-25 @ 06:38:30
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Haha jag såg med den där tråden. Jag tror dom skriver de för att provocera. Men sen finns de ju Puckon därute så vem vet ;)

2011-09-25 @ 06:39:22
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Det finns gott om idioter i världen!



Jaha Millan, idag är det "mitt" datum....;)

2011-09-25 @ 09:47:10
URL: http://asahall73.wordpress.com
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Ja, det finns sannerligen mycket knäppisar där ute. Oavsett om dom bara vill provocera eller ej :)



Åsa: För min del får du GÄRNA ha rätt, känns inte riktigt så dock. Imorgon är det faktiskt den dagen som jag gissade på redan i Maj, så vi får se om någon av oss har rätt :)

2011-09-25 @ 09:50:43
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

hahaha vilken idiot! Jag läste något för några månader sedan på forumet i allt för föräldrar om där mannen ansåg kvinnan vara tjock och att hon bara skulle ta hand om barnen och gå ner i vikt, för innan de ville han inte ta i henne etc De hade 4 barn och han gjorde inget alls varken hemma eller me barnen och ansåg att det var hennes jobb. Så arg jag vart! hittar inte det inlägget nu annars hade jag visat er :P

2011-09-25 @ 10:24:55
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Rebecca - väntar bebis i november!

Haha alltså jag får ju hoppas att det är ett skämt, verkar ju bara för dum för att vara sann. Och just att han går in och sätter sig och skriver inlägget för att få "hjälp" genom svar liksom... hmmm...



Drömmarna som jag bakade alltså de blev ju inte sådär "spruckna" som mormors men de smakar likadant och smälter i munnen. Fast egentligen ska man ju ha sånt där hjortronsalt och jag använde bikarbonat. Men de smakar likadant iallafall :)

2011-09-25 @ 11:10:47
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Emma - bebis i magen v 22

Haha vad roligt att jag och min sambo läste samma tråd och satt och diskuterade igår. Vilken idiot alltså! Att en femåring skulle hjälpa hans sambo istället så han kunde gå ut..

2011-09-25 @ 14:41:32
URL: http://emmaholmvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så tragiskt att en person kan bara sägs en sådan sak. Hade det varit min sambo hade han ej varit sambos eller ett par längre.. Sinnessjukt!! Vissa borde ej ha barn..

2011-09-25 @ 15:49:40
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0