Mvc, bland annat

Jag hade tid där idag. Bestämde mig för att ta bilen, mest för skojs skull. När jag skulle backa ut från uppfarten gick det inte, fick lägga ur och i backen flera gånger innan jag kom iväg. Väl i centrum hittade jag en parkering som jag körde in på, när jag sedan skulle rätta till mig lite insåg jag att backen strulade igen. Typiskt att det skulle bli så första dagen, blev rädd att vi inte skulle ta oss därifrån. När jag kom tillbaka hade den hoppat igång igen som tur var. Pratade med J, och han sa att det kunde hända ibland. Man ska tydligen hålla koll på en lampa som ska lysa. Längtar tills jag vant mig vid bilen.

Det gick bra på MVC också. Hjärtat klappade lika starkt som sist. Magmåttet låg lite under medelkurvan, det trodde jag faktiskt inte.. Hade gissat på strax i överkant.
Inser att jag fortfarande inte berättat om läkarbesöket jag hade för att planera förlossningen, det är ju faktiskt över en månad sedan nu. Tror jag väntar till imorgon med att gå in närmare på det, men jag kan säga så mycket som att vi inte riktigt kom någonstans. Har en ny tid på torsdag.

Lek i väntrummet..


Eftersom J inte var hemma passade vi på att festa i lite hederlig husman. Innan E kom till världen hade jag kanske gjort köttbullar 2 gånger i hela mitt liv, nu äter vi det ofta. Idag blev det tillsammans med palsternackspuré och broccoli, himmelskt gott. Hemligheten med purén är att smälta en rejäl klick smör sakta i en kastrull, det är klart när det börjar gå mot brunt och lukta knäck. En riktig smörfest. Vill man ha ett något nyttigare alternativ kan man koka köttbullarna i buljong istället för att steka, det gör jag ofta.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilka fina köttbullar, mina blir alltid lösa å tappar form. Bränner fast typ fast mkt smör å låg värme. Recept? Tips?

Svar: Tack :) Min smet är också rätt lös, men i teflonpanna på låg värme brukar det gå bra!
Vardagslycklig

2012-12-03 @ 22:56:40
Postat av: Erica

Åh sötnosen!

GRATTIS TILL KÖRKORTET!
Kan ju säga att man blir något motiverad av dig! MÅSTE MÅSTE MÅSTE ta körkort.
Sjukt va duktigt av dig! Det måste kännas så otroligt bra! Och va underbart att du har turen med en sån bra familj som kunde hjälpa till så pass mycket!

Hur mycket körvana hade du innan? ingen alls?

Hoppas vi kan ses snart igen! Nu kan ni ju ta bilen hit kanske så blir en date lite mer smooth? haha

Kram på er!

Svar: Tack så jättemycket :). Jag rekommenderar verkligen att åka iväg och ta en intenstivkurs om du har möjlighet, tyckte det upplägget var superbra. Jag övningskörde lite när jag var 16-17år, men det var ju över 7 år sedan. Kände väl att jag hade lite koll på bilen och så, behövde inte börja på ett industriområde denna gång ;).
Vore jättekul att ses! Känner att jag måste köra lite här innan jag vågar mig på en tur bort till er, haha. Men det går nog snabbt att komma in i det. Kram kram
Vardagslycklig

2012-12-04 @ 10:00:16
URL: http://ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0