Vi bakar hat-cheesecake

Bakhatar-genen är stark i vår familj. Mamma hatar att baka, jag hatar att baka, Elton hatar helt klart att baka. Det handlar nog mest om orutin och att jag hatar att vara dålig på saker. Det slutar alltid med att jag blir helt vansinnig, vill dunka huvudet i väggen och skrika. Jag avskyr att det ofta är 12 hundra moment, man måste gå tillbaka till receptet hela tiden, det går inte att improvisera som man gör i matlagning (om man inte är rutinerad). Man får massor med disk och det skvätter alltid över hela köket. Har inte direkt blivit bättre sedan Bakhatar-E föddes heller. Lätt att "varsamt vända ner den uppvispade äggvitan" när man har ett barn som skriker sig svettig i babysittern.

Förstår inte varför jag envisas med att fortsätta. Eller jo, det gör jag. Trots att jag bakar helt utan kärlek blir det ofta rätt gott ändå. Sen gillar jag tanken på att äta hemgjorda saker, på ekologiska råvaror och utan massor av tillsatser. Har  även svårt att ge upp illusionen om att jag en dag harmoniskt kommer kunna slänga ihop något proffsigt i farten.

Ryser....


Nu sitter vi och pustar ut medan cheesecaken är i ugnen. Bäst för den att den blir god.


Kommentarer
Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

Hehe, ja det var intreesant att jobba. va helt galet med folk. Men det var bara ett pass. Dock frågade chefen när ja ville komma tillbaka. Lite problem på min förra avdelning nämligen.. hihi.. saknade ju tösen så stannar nog hemma ett tag till =) kul att du förösker ge dig på att baka ändå. Jag bakar men bara dem recepten som ja redan har i huvudet =)

2012-02-25 @ 20:19:07
URL: http://www.ilbeyourcommander.blogg,se
Postat av: Sabina

Blev cheesecaken god då? Det tror jag säkert :-). På tal om bakning så bakade jag cupcakes/muffins igår igen och nu ökade jag mängden vätska och ägg och då blev de toppen, inte lika kompakta som de ni provsmakade.

2012-02-26 @ 08:56:53
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Sabina: Haha nej, den blev inte alls bra. Var nog mer receptet än mig det var fel på dock ;). Kul att du fick muffinsen som du ville, även om dom var goda från början också!

2012-02-26 @ 09:48:38
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0